دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جانشین فرمانده نهاجا: برای خدمت در ارتش باید عاشق کشور بود

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان چهاردهمین دوره رزم مقدماتی مشترک گفت: در ارتش باید عاشق بود، عاشق کشور، اسلام و نظامی‌گری باشید تا بتوانید خدمت کنید.
کد خبر : 103212

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از نزاجا، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان چهاردهمین دوره رزم مقدماتی مشترک گفت: به خودتان افتخار کنید، چون در تعهد، تخصص، عقیده، دین، مذهب، اخلاق، امنیت، جسم و فیزیک بدنی که لازمه حضور در ارتش می باشد با موفقیت گذر کردید و به حیطه مقدس نظامی گری وارد شدید.


امیر سرتیپ علیرضا برخور در ادامه با اشاره به اینکه ارتش افتخارات زیادی داشته است ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که شما امروز میراث دار افتخارات آن هستید، ارتش فوق‌العاده با افتخار و عظیمی است. بعد از 22 بهمن 57 نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش در شمال غرب، غرب، جنوب و شمال شرق کشور درگیر جنگ با منافقین بودند، حضرت امام خمینی (ره) تنها کسی بود که می‌دانست ارتش قبل از 57 چگونه بوده است و ایمان داشت که ارتش از بدنه مردم است. ارتش قبل از سال 57 با مردم بود و به مردم تعلق داشت و اگر با مردم و با امام همراه نمی‌شد پیروزی انقلاب اسلامی به تعویق می‌افتاد.


وی ارتش دوران دفاع مقدس را اسوه شجاعت دانست و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی افتخارات زیادی را از خودش برجای گذاشت که 48هزار شهید سرافراز شاهد بر این جان فشانی، ایثارگری و از خود گذشتگی‌هاست. ارتش فقط از ولی امر و فرمانده‌اش تبعیت می‌کرد. بعد از جنگ یک سری منافق و منفعت طلب هنوز در مملکت بودند ولی ارتش به هیچ سمت و سویی نرفت و جزء هیچ حزب و دستگاهی نشد؛ فقط و فقط از امام اطاعت و دستورات ایشان را اجرا می کرد. ارتش شروع به ساختن خود کرد و امروز پابرجا، قوی،قدرتمند و با صلابت است.


جانشین فرمانده نیروی هوایی در ادامه سخنانش به جایگاه شهدا پرداخت و بیان کرد: شهیدان از پشت تریبون و در سخنرانی‌ها شناخته نمی‌شوند و افرادی خاص با ویژگی‌ها و خصلت های مشترک بودند. این خاص بودن‌ها باعث شد که جاودانه شوند. شهدا افتخار ما هستند، شهید صیاد اگرچه لباسش مثل شما خاکی بود ولی روحش آسمانی بود و شهید بابایی اگر چه در آسمان‌ها پرواز می‌کرد ولی روحش مثل لباس شما خاکی و متواضع بود. شهید صیاد و بابایی و دیگر شهدا جزئی از ارتش بودند و با منافقین و فرصت طلبان و صدام جنگیدند و در نهایت مزدشان را دریافت کردند. اینان چه کسانی بودند؟ از آسمان نیامده بودند؛ از همین جا و از میان شما برخواستند، آنها بزرگ فکر کردند و از همین جا تصمیم گرفتند که بزرگ باشند. از همین جا منافع مملکتشان را در نظر گرفته‌اند.


وی گفت: اگر می‌خواهید از شما هم به بزرگی یاد شود و همه جا ذکر شما بر روی زبان‌ها باشد. باید از همین جا شروع کنید. خیلی کارهای کوچک و بزرگی است که باید انجام دهید که در آینده رهرو شهدای ارتش همچون صیاد و بابایی باشید.


جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش گفت: فرمانده و افسرانی لایق، متعهد و با صلابت باشید. آرزوهای بزرگ و دست یافتنی داشته باشید. ذهن و جسم شما در این دوره تقویت می‌شود. روزهای سختی خواهید داشت اما شما مرد روزهای سخت هستید.


وی در پایان سخنانش افزود: شالوده همه ارتش‌های جهان انضباط است. انضباط ظاهری و معنوی داشته باشید. اگر با علاقه و عاشقانه آمده‌اید، با اراده پیش بروید. ادامه دهنده راه عزیزانی باشید که افتخار شما هستند. در ارتش باید عاشق بود، عاشق کشور، اسلام و نظامی گری باشید تا بتوانید خدمت کنید


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته