دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 15:49
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تجلیل از 213 اثر برگزیده پرسش مهر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجلیل 213 اثر برگزیده پرسش مهر در دوره شانزدهم خبر داد.
کد خبر : 103203

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، حمیدرضا کفاش در کنگره ملی پرسش مهر 16 اظهار کرد: پرسش مهر از برنامه‌های پویا و پایدار وزارت آموزش و پرورش است و هر سال دانش آموزان با نواخته شدن زنگ مهر به گوش هستند تا پرسش رئیس‌جمهوری را بشنوند و دین خود را نسبت به آینده کشور انجام دهند.


وی افزود: پرسش مهر امسال رنگ و بوی دیگری داشت و رئیس‌جمهوری خطاب به جامعه فرهنگیان، دانش آموزان، اولیای آنها و دانشجو معلمان سوال کرد که «به نظر شما بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها فرصت‌های پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت‌ها استفاده کنیم؟».


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: پس از مطرح شدن پرسش رئیس‌جمهوری فراخوانی از سوی وزیر آموزش و پرورش منتشر شد و ستادهای پرسش مهر آغاز به کار کردند.


وی گفت: شرکت کنندگان در زمینه‌های گرافیک، شعر، داستان نویسی، سخن‌وری، نقاشی، فیلم کوتاه، وب نوشت، خوشنویسی، سرود، فضای مجازی، گرافیک و ... فعالیت داشته‌اند.


کفاش افزود: 734 همایش استانی برگزار شد و در مجموع سه میلیون و 219 هزار و 494 دانشجو، معلم، ‌دانش‌آموز و اولیای آنها به این جشنواره آثاری ارسال کردند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: 260 اثر از مدارس خارج از کشور به دست ما رسید و دانش آموزانی از سوریه، لبنان، امارات، کویت، روسیه، ترکیه، فرانسه و ... در آن شرکت کردند. 1586 اثر فرهنگیان به مرحله نهایی راه یافت و 2618 اثر در مرحله غیرحضوری به سطح کشور آمد و 42 اثر نیز از مدارس خارج از کشور به مرحله نهایی آمده است. 176 اثر نیز از دانشجو معلمان به مرحله نهایی رسید و در مجموع 213 اثر به عنوان آثار برگزیده ملی انتخاب شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته