دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 12:35

انصاری: درگیری دولت و مجلس قبل از اذهان پاک نمی‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: انتخاب آقای امیری انتخاب اصلح بود ایشان در هر جا که مسئولیت داشته است به دفاع از عقل و حق پرداخته است.
کد خبر : 103134

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری در مراسم معارفه‌ معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در مسئولیت جدید معاونت حقوقی را به همکاری با معاونت پارلمانی بسیج خواهم کرد.


وی با تشکر از رئیس‌جمهوری گفت: ایشان به دلیل اشراف ویژه‌ای که بر دو حوزه‌ مجلس و نظام حقوقی کشور داشته‌اند تصمیم به این جابجایی گرفتند. از دو سال پیش بحث‌هایی برای ادغام ین دو معاونت ریاست جمهوری مطرح شد. و عملا از یکسال قبل به این سو معاونت پارلمانی ، معاون نداشت و خود همکاران جور کارها را کشیدند.


معاون پارلمانی سابق رئیس جمهوری، با تشریح اقدامات انجام شده در دوره‌ی مدیریتش در این معاونت گفت: معاونت امور مجلس، معاونت نوپایی بود که در دولت دوم احمدی‌نژاد ایجاد شد و مشکلات عدیده‌ای از نظر نیروی انسانی و امکانات دارد. همکارانم در شرایط دشواری انجام وظیفه کردند. همچنین مشکلات عدیده‌ای در تعامل با مجلس نهم داشتند.


وی شرایط کار و تعامل معاونت پارلمانی رئیس جمهوری با دولت نهم را استثنایی توصیف کرد و افزود: درگیری‌های دولت و مجلس در روزهای آخر دولت قبل که مستقیما از تریبون علنی مجلس هم پخش شد، افکار عمومی را تحت الشعاع قرار داد که آن وضعیت از اذهان مردم پاک نخواهد شد‌.


معاون حقوقی رئیس جمهوری، ادامه داد: از حدود 2 هزار و 400 سوالی که مجلس نهم از دولت و وزرا، پرسید با همکاری رئیس‌جمهوری، رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری و معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی 55 سوال به دولت ابلاغ شد که نیمی از آن سوالات که با پاسخ‌های مسئولان اجرایی روبه‌رو شد موجب قانع شدن نمایندگان سوال‌کننده شد و نیم دیگر به دلیل شرکت نکردن نمایندگان در رای گیری‌ها مانع از قانع شدن نمایندگان شد.


وی ادامه داد: همچنین در خصوص استیضاح‌ها نیز باید بگویم از سه استیضاح مطرح شده در مجلس نهم، فقط یک استیضاح رای آورد که موجب محروم شدن دولت از خدمات آقای فرجی دانا، در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات شد.


به گفته‌ انصاری، بایگانی معاونت پارلمانی رئیس جمهوری دردوره تصدی وی بایگانی سنتی و دستی بود که کارشناسان معاونت پارلمانی برای یافتن سابقه‌ مصوبات و اطلاعات مورد نیازشان باید پرونده‌های کاغذی بسیاری را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کردند.


وی ادامه داد: به لطف زحمات در معاونت پارلمانی سامانه اطلاعاتی، تدوین و به خدمت گرفته شد ودر حال حاضر آرشیو معاونت در این سامانه متمرکز شده است.


معاون پارلمانی سابق رئیس جمهوری ادامه داد: در معاونت پارلمانی رئیس جمهوری تا این لحظه اطلاعات ریز مربوط به سوالات، اطلاعات ریز مربوط به نمایندگان سوال‌کننده، دفعات سوال شده و سایر اطلاعات ریز را وارد سامانه الکترونیکی معاونت کردیم که این سامانه با تلاش همکارانم در این معاونت در حال تکمیل شدن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته