دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 12:12

فرانسه: حمله‌ای مرگبار پیش از برگزاری مسابقات یورو 2016 خنثی شد

نخست‌وزیر فرانسه در تلاش برای مؤثر جلوه دادن وضعیت فوق‌العاده حاکم بر کشور پس از حملات 13 نوامبر 2015 (22 آبان 1394)، گفت که حمله‌ای بسیار مرگبار در آستانه برگزاری مسابقات یورو 2016 به میزبانی فرانسه خنثی شده بود.
کد خبر : 103109

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: «مانوئل والس گفت حمله احتمالی بسیار مرگباری درست پیش از آغاز مسابقات یورو 2016 خنثی شد. علاوه بر این، ما در ماه‌های اخیر چندین حمله را در کشور خنثی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها درست پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا بود که اگر به وقوع می‌پیوست تلفات بسیار زیادی برجا می‌گذاشت.»


تلاش نخست‌وزیر فرانسه برای القای مؤثر بودن وضعیت فوق‌العاده برقرار شده در کشور که از پس از حملات 13 نوامبر گذشته (22 آبان 1394) در سراسر فرانسه برقرار شده، در حالی انجام می‌‌شود که وقوع حمله مرگبار نیس که سومین حمله تروریستی در خاک فرانسه از 18 ماه پیش تاکنون محسوب می‌شود، انتقادهای متعددی را از جانب مخالفان احزاب راست‌گرا و راست افراطی نسبت به ناکارآمدی دستگاه اجرایی کشور در مبارزه با تروریسم برانگیخته و کارآمدی و مؤثر بودن وضعیت فو‌ق‌العاده حاکم بر فرانسه را که قرار است برای سه‌ ماه دیگر نیز تمدید شود، به شدت زیر سؤال برده است.


دستگاه اجرایی فرانسه به دنبال حملات 13 نوامبر 2015 (22 آبان 1394) فرانسه که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، در حکمی اقدام به برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور کرد.


برخی کارشناسان پیشتر هشدار داده‌ بودند که تمدید وضعیت اضطراری می‌تواند به ضعف عملکرد نیروهای امنیتی منجر شود، چرا که آن‌ها از بعد حملات شارلی ابدو نیز به طور دائم در حال آماده‌باش بوده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته