دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1395 - 11:50
واکنش رئیس کمیته آموزش فدراسیون دوومیدانی به اعزامش به ریو؛

مگر هرکس کت و شلوار اندازه می‌گیرد باید به المپیک برود؟!/ کدام مربی ما به زبان انگلیسی مسلط است که توقع دارند به ریو اعزام شوند

رئیس کمیته آموزش فدراسیون دوومیدانی گفت: کدام یک از مربیان ما به زبان انگلیسی مسلط هستند که اکنون به رفتن من به المپیک ریو اعتراض می کنند.
کد خبر : 102928

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کمیته ملی المپیک پنج سهمیه به فدراسیون دوومیدانی داد تا غیر از ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه شدند 5 تن دیگر از اعضای فدراسیون هم همراه با تیم به ریو اعزام شوند.


اما وجود نام رئیس کمیته آموزش فدراسیون دوومیدانی در میان کسانی که همراه با کاروان ورزشی ایران به ریو اعزام می شود باعث تعجب همگان شد و این سوال به وجود‌ آورد که چرا به جای مربیان باید مسئول کمیته آموزش به ریو اعزام شود. مگر نه اینکه المپیک میدان سخت مبارزه است و ورزشکار در این رقابت های سنگین به حمایت روحی و روانی مربی اش بیشتر از همه چیز نیاز دارد.


نعیما خواجوی، رئیس کمیته آموزش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، علت اعزامش را به ریو اینگونه بازگو کرد: «‌ابتدا کمیته ملی المپیک برای فدراسیون دوومیدانی چهار سهمیه در نظر گرفته بود که اعضای فدراسیون و مربیان همراه ورزشکاران به ریو اعزام شوند اما بعد از اینکه دو سهمیه ما به صورت رسمی تایید شد، با پیگیری های کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی این سهمیه به عدد پنج رسید.»


وی افزود: «‌متاسفانه برخی‌ها به موضوع اعتراض کردند که چرا من باید به ریو اعزام شوم در صورتی که با بررسی ها و جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم باید کسی در کنار کیهانی در ریو حضور داشته باشد که تقریبا با شرایط آشنا باشد و تجربه حضور در المپیک را هم داشته باشد و از طرفی دیگر به زبان انگلیسی هم مسلط باشد. کدام مربی ما به زبان انگلیسی مسلط است که توقع دارند به ریو اعزام شوند. در المپیک ریو کیهانی با اینکه رئیس فدراسیون است اما نقش او صوری است و حتی در مراسم هم حضور ندارد و تنها به عنوان سرپرست تیم باید امور را انجام دهد. ما 10 ورزشکار در این رقابت ها داریم که هر کدام در روزهای مختلف مسابقه دارند بنابراین باید کیهانی تنهایی همه امور مربوط به این 10 ورزشکار را انجام دهد. به طور حتم رسیدگی به این 10 ورزشکار کار بسیار سختی است و تنها از عهده یک نفر برنمی‌آید. ضمن اینکه در شأن رئیس فدراسیون هم نیست که همه کارها را یک تنه انجام دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم من هم به عنوان کسی که سابقه حضور در المپیک دارد در رقابت ها همراه او باشم و کارها را با همدیگر پیگیری کنیم.»


خواجوی در پاسخ به اینکه چه مربیانی قرار است در ریو ورزشکاران را همراهی کنند؟ گفت: «‌در جلساتی که با رئیس فدراسیون داشتیم تصمیم گرفتیم مربیان حسن تفتیان و رضا قاسمی و همچنین «کیم بوخونسف» مربی حدادی همراه ما در ریو باشند.‌ مابقی ورزشکاران دیگر نیازی به مربی ندارند. ما مربیانی که در سطح و اندازه تیم ملی باشند را در ایران نداریم و اگر مربیان دیگر اعتراض می کنند چرا مربی تیم ملی نباید با ورزشکار به ریو بیاید باید به آنها بگویم ما برای اعزام محدودیت داریم و چاره ای جز این نداریم که از بین مربیان غربالگری کنیم و برخی از آنها را با خودمان همراه کنیم.»


وی در پاسخ به اینکه گزینش مربیان به چه صورت بوده و چرا باید دو مربی سرعت همراه تیم باشند، اظهار کرد: «این انتخاب بر عهده رئیس فدراسیون بوده و شاید من اگر جای کیهانی بودم دو مربی سرعت انتخاب نمی کردم اما واقعیت این است که مربیان تنها در پرتاب و پرش می توانند به ورزشکاران کمک کنند و در بقیه رشته های تاثیری ندارند.»


خواجوی در پاسخ به اینکه پس چرا مربی لیلا رجبی (پرتابگر وزنه) با وجود اینکه به کمیته ملی برای گرفتن اندازه کت و شلوارش رفت بود اما اسمش در لیست فدراسیون نبود، گفت: «پیمان رجبی مربی پرتاب نیست و ما نمی توانستیم او را با خودمان همراه کنیم و حتی چند وقت پیش در جلسه ای اعلام کرد که به برزیل نمی آید. ضمن اینکه مگر هر کسی که برای اندازه کت و شلوارش به المپیک می رود باید حتما اعزام شود. تیم ما نمی تواند مانند آمریکا باشد که 126 شرکت کننده دارد و به همان اندازه مربی هم اعزام کند چرا که مربیان آنها با شرکت های بزگی مانند آدیداس، نایک و ... قرارداد دارند یا به قدری سرشناس هستند که خودشان به صورت مستقل به برزیل می آیند.»


وی همچنین به وضعیت تیم اشاره کرد و گفت: «‌در برخی از رشته‌ها، ورزشکاران ما اگر به مرحله فینال هم برسند مانند این است که مدال کسب کرده‌اند. متاسفانه هم‌اکنون احسان حدادی هم رکوردهایش کمی افت کرده است. تنها هدف تیم دوومیدانی ایران این است که رکوردها را ارتقا دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته