دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 17:15
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت(5)

مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان بیمه سلامت بیشتر است

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بدهی سازمان تامین اجتماعی نصف سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت است، افزود: مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان بیمه سلامت به مراتب بیشتر از این میزان و 6307 میلیارد تومان است.
کد خبر : 102927

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ ایرج حریرچی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به آمار اعلام شده در مورد بدهی بیمه‌ها اظهار کرد: سازمان‌های بیمه‌گر 3 نوع رقم مالی بر اساس ارائه خدمات، اسناد ارسال شده و براساس تفاهم‌نامه به قوانین دارند و با این وجود بیمه تامین اجتماعی بعد از مهر و بهمن 94 پرداخت بدهی‌ها را داشته و نسبت به بیمه سلامت این مساله را بیشتر مورد توجه قرار داده است.


وی یادآور شد: دو سازمان بیمه‌گر به مجموعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت بیش از 9 هزار میلیارد تومانی بدهی دارندکه البته در 9 ماه گذشته عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها، به مراتب بهتر از سازمان بیمه سلامت ایرانیان بوده است؛ به طوری‌که با اجرای طرح عامل سوم از سوی این سازمان، تاخیرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: هم اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت با احتساب اسناد ارسال شده و ارسال نشده 3365 میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی طلب دارند. این در حالی است که مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان بیمه سلامت به مراتب بیشتر از این میزان و 6307 میلیارد تومان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته