دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 18:05
مدیرعامل مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران عنوان کرد

نقش هلال احمر در تسهیل گردشگری سلامت

مدیرعامل مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران گفت: هلال احمر در حوزه گردشگری سلامت نقش ناظر و تسهیل‌گر را دارد.
کد خبر : 102916

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از جمعیت هلال احمر،‌ حمید چوبینه به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی همکاری‌های مشترک در زمینه درمان بیماران خارجی و استفاده موثر از دبیرخانه توریسم درمانی مستقر در این مجتمع، با مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر و معاون زیارتی و گردشگری استانداری استان فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.


چوبینه در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های توریسم درمانی استان فارس در میان کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: استان فارس به دلیل برخورداری از پزشکان سرشناس و امکانات و تجهیزات درمانی و اقامتی و جاذبه‌های گردشگری، ظرفیت بسیار مناسبی برای تاسیس و توسعه صنعت توریسم درمانی دارد.


وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در حوزه گردشگری سلامت نقش ناظر و تسهیل‌گر را دارد و بنا نیست ساز و کارهای محدود کننده‌ای در این زمینه وضع شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این دیدار تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان برندی شناخته شده و مورد اعتماد در سطح جهان، می‌تواند ظرفیت‌های پراکنده در حوزه گردشگری سلامت را تجمیع، ساماندهی و جهت‌دهی کند.


فیض‌اله جعفری با مثبت ارزیابی کردن زمینه‌های تاسیس و توسعه صنعت توریسم درمانی در فارس و جنبه های درآمدزایی، ارز آوری و کسب اعتبار منطقه‌ای و بین‌المللی این صنعت برای کشور، افزود: کیفیت ارائه خدمات به بیماران دیگر کشورها در حداقل زمان ممکن و با هزینه‌های به صرفه، در گسترش گردشگری سلامت حائز اهمیت است؛ ضمن آنکه کاهش واسطه‌گری دلالان و سوداگران سودجو را هم به دنبال خواهد داشت.


معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس نیز در این دیدار با اشاره به سابقه توریسم درمانی در این استان، گفت: این ظرفیت که هم اکنون بدون هیچ سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و فعالیت تبلیغاتی فعال است، نیاز به هدفمندی و ساماندهی ساختاری دارد.


شاپور رستمی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری فارس و تاکید بر نقش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی استانداری، جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی در استان و نقش هدایت‌گری، حمایت و نظارت مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، خواستار واگذاری بخش اجرایی صنعت توریسم درمانی به بخش خصوصی شد.


وی با استقبال و قدردانی از تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه راه‌اندازی صنعت توریسم درمانی در استان فارس توسط مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، ابراز امیدواری کرد که بسترها و زیرساخت‌های اجرایی این صنعت در استان هر چه زودتر فراهم شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته