دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 16:22
معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس دولتی حق دریافت وجه در زمان ثبت‌نام را ندارند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی حق دریافت وجه تحت هیچ عنوان از دانش آموزان را ندارند.
کد خبر : 102898

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مهر، محمد بطحایی در نشست خبری مربوط به نام نویسی مدارس تاکید کرد: مدارس دولتی تحت هیچ نامی نباید از دانش آموزان پول دریافت کنند.


وی ادامه داد: زمانی که یک مدیر مدرسه باید برای اعتلای آموزش و فضای تربیتی مدرسه باشد، ناچار شود که برای پرداخت هزینه های آب، برق و گاز مدرسه دست کمک به سوی اولیا دراز کند، فضای تربیتی از فضای اصیل فاصله می‌گیرد.


معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه‌ای که گرفتار و آلوده بحث وجه ثبت نام دانش آموزان شود، از ماموریت و رسالت اصلی خود فاصله می گیرد و اگر روزی بتوانیم تمام هزینه‌های جاری مدارس را پرداخت کنیم باید با اقتدار و حتی با خشونت جلو گرفتن وجه در مدرسه را بگیریم.


بطحایی افزود: دولت به دلایل مختلف امکان تامین همه هزینه های مدارس را ندارد و امروز شاهدیم که برخی مدارس در کشور به دلیل نپرداختن صورتحساب شرکت‌های خدمات رسان با قطعی برق و گاز و ... مواجه شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه گرفتن پول دلیل برای عدم نام نویسی دانش آموزان نیست، گفت: هیچ‌گونه دلیلی وجود ندارد که پول گرفتن دلیل نام نویسی دانش آموزان باشد و اگر مردم چنین موضوعی را مشاهده کردند باید اطلاع دهند.


معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به مدیران مدارس تاکید می‌کنم که گرفتن وجه بابت کمک به مدرسه را در هنگام دادن کارنامه و ثبت نام دانش آموزان انجام ندهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته