دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 16:58
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از برگزاری مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی در مردادماه امسال به میزبانی قزوین خبرداد.
کد خبر : 102887

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان اظهار کرد: این مسابقات بین دانش آموزان پایه‌های دوم و سوم دوره دوم متوسطه نظری در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.


وی افزود: ایجاد زمینه برای رشد توانمندی‌های دانش آموزان، تقویت مهارت‌های ذهنی و روانی حرکتی، ایجاد انگیزه جهت مطالعه، تحقیق و تفکر بیشتر، تقویت بنیه علمی آنان، تلفیق دانش نظری با عملی، تقویت انگیزه در معلمان و مدیران برای شناسایی وبه کارگیری عوامل مؤثر در یادگیری دانش آموزان و ترویج فعالیت‌های آزمایشگاهی و کار عملی از اهداف این فعالیت می‌باشد.


زرافشان با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات پس از سه سال وقفه در مرداد به میزبانی قزوین برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله از هر استان از هر رشته فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی، یک گروه ۳ نفره به همراه ۲ نفر سرپرست حضور می‌یابند که در ‌‌نهایت ۲۸۸ دانش آموز به همراه ۶۴ سرپرست خواهند شد.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش رقابت دانش آموزان به صورت تیمی را از ویژگی‌های بارز این دوره مسابقات عنوان کرد و افزود: دراین دوره علاوه بر دست یابی به هدف دست ورزی و تمرین در فعالیت آزمایشگاهی تقویت حس همکاری و هم فکری گروهی نیز محقق می‌شود.


وی با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات از ۵ تا ۷ مرداد در استان قزوین برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان مسابقات علاوه بر تقدیر از سه رتبه اول از هر یک از رشته‌های مسابقه که شامل فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی از گروه بر‌تر اخلاقی نیز تقدیر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته