دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 14:11
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت (1)

حقوق مدیران وزارت بهداشت قانونی است/ شروط وزارت بهداشت برای جلسه با سازمان نظام پرستاری

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح تمهیدات وزارت بهداشت برای توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستانی به شروط این وزارتخانه برای دیدار با مسئولان سازمان نظام پرستاری نیز اشاره کرد.
کد خبر : 102814

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران به میزان حقوق مدیران وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: آن‌چه که رئیس دیوان محاسبات حقوق 40 میلیونی مدیران اعلام کرده تنها مربوط به هشت نفر از مدیران است که البته میانگین حقوق در وزارت بهداشت مطابق قوانین کشور و به صورت قانونی است.


وی افزود: باید توجه داشته باشیم که درصد قابل توجهی از مدیران وزارت بهداشت عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند که به صورت طبیعی میانگین حقوق اعضای هیات علمی و قضات بالا است البته درصدی از حقوق مدیران وزارت بهداشت را کارانه تشکیل می‌دهد که ناشی از درخواست ما از پزشکان است که تعداد قابل توجهی از پزشکان بنا به درخواست ما در بخش دولتی مشغول به کار می‌شوند و بر اساس خدمات ارائه شده با تعرفه دولتی درصدی را به عنوان کارانه به آنان پرداخت می‌کنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که معمولا مدیران وزارت بهداشت از پزشکان و اساتید برجسته انتخاب شده‌اند که فعالیت‌های طبی قابل توجهی نیز دارند، همچنین برخی از مدیران که در مراکز خصوصی فعالیت می‌کردند پس از انتصاب در وزارت بهداشت به فعالیت دولتی پرداخته و فعالیت خصوصی قبلی خود را رها کرده‌اند بنابراین تمام حقوق مدیران در وزارت بهداشت مطابق قوانین مصوب است.


جلسه با وزیر بهداشت مشروط بر ادبیات مناسب سازمان نظام پرستاری است


سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال آنا مبنی‌ بر اینکه چرا علی‌رغم درخواست‌های مکرر سازمان نظام پرستاری و ارسال هفت نامه مکتوب به منظور درخواست ملاقات و جلسه با وزیر بهداشت تاکنون پاسخ مثبتی از سوی این وزارتخانه به آنان داده نشده، گفت: وزارت بهداشت در دوره‌های مختلف با همه انجمن‌های صنفی پزشکی رشته‌های مختلف پیراپزشکی جلسات متعددی را داشته است اما باید توجه کنیم که گفت‌وگو و مفاهمه در محیطی با ادبیات مناسب صورت می‌گیرد. متاسفانه سازمان نظام پرستاری قسمت قابل توجهی از تصمیمات را گرفته و می‌خواهند این تصمیمات را در جلسه‌ای به وزارت بهداشت تحمیل کنند که البته می‌توانند موضع‌گیری سفت و سخت خود را با ادبیات مناسب‌تری بیان کنند بنابراین زمانی که محیط مناسبی را برای گفت‌وگو ایجاد کنند درخواست آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا وزارت بهداشت با هیچ کس مشکلی ندارد.


توسعه و تجهیز اورژانس‌های بیمارستانی


حریرچی با اشاره به وضعیت اورژانس بیمارستان‌های کشور اظهار کرد: متاسفانه وضعیت اورژانس در بیمارستان‌های بزرگ کشور بر اساس ایده‌آل‌های مورد انتظار ما نیست و البته یکی از دلایل این نارضایتی تعداد تخت مناسب در داخل اورژانس است. وظیفه اصلی اورژانس پایدار کردن بیمار و تعیین تکلیف وضعیت بیمار زیر 6 ساعت است که البته به دلیل تراکم تعداد بیماران و کمبود تخت در بسیاری از مواقع با مشکل مواجه می‌شویم.


وی افزود: در برخی مواقع اورژانس وظیفه خود را به درستی انجام داده اما به دلیل کمبود تخت انتقال بیمار تعیین تکلیف شده به بخش بیش از 10 ساعت به طول انجامیده تا تخت برای بستری خالی شود.


حریرچی یادآور شد: تا پایان سال شاهد اقدامات مهمی در توسعه فیزیکی اورژانس و تجهیزات و امکانات خواهیم بود همچنین در نظر داریم نیروی انسانی اورژانس و پشتیبانی از اورژانس کشور را ارتقاء دهیم.


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک تخت‌های سوختگی افزایش قابل توجهی خواهد داشت زیرا سالیان متوالی با کمبود تخت مواجه بودیم اما امروز یکی از بسته‌های طرح تحول سلامت افزایش تخت‌های سوختگی و تخت‌های مراقبت سوختگی و ایجاد قطب‌های مهم با امکانات مناسب است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته