دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 15:24

محمود گودرزی: قرار نیست به ریو برویم/ دولت در حد توانش برای المپیک کمک کرده است

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه اولین نشست شورای ورزش همگانی گفت: فعلا هیچ تصمیمی برای حضور در بازی‌های المپیک ریو همراه کاروان اعزامی ندارم.
کد خبر : 102813

به گرارش گروه ورزشی آنا و به نقل از سایت وزارت ورزش، محمود گودرزی در پایان نشست شورای ورزش همگانی اظهار داشت: «جلسه‌ای به نام شورای ورزش همگانی تشکیل می‌شود که نمایندگان دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند و سیاست‌های کلی ورزش برای همه تبیین می‌شود. امروز هم گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله هر دستگاه ارائه و جمع‌بندی شد. تلاش می‌شود که تعداد ورزش‌کنندگان در کشور افزایش پیدا کند.»


وی افزود: «در سال 94 افزایش 10.5 درصدی در حوزه ورزش همگانی داشتیم و آمار 21 درصد به دست آمد که البته این آمار در استان‌های مختلف متفاوت است. برای مثال آمار ورزش همگانی در استان تهران 27.5 درصد و در استان قم 11 درصد گزارش شده است که باید تلاش کنیم این آمارها تقویت شود. همچنین رسانه‌ها باید به توسعه ورزش کمک کنند و شما هم در این نهضت سهیم باشید.»


وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که سهم بانوان از آمار 21 درصدی ورزش همگانی چقدر است،‌گفت: «آماری که ارائه شده به صورت کلی و عام است،‌البته دوستان تلاش می‌کنند که این آمار به صورت تفکیک شده اعلام شود.»


گودرزی درباره کمک شهرداری‌ها به رشد ورزش همگانی گفت: «شهرداری‌ها در این مسیر کمک می‌کنند البته این کمک در تهران بیشتر است و دلیل آن هم وجود اماکن و بوستان‌های مختلف است البته در حوزه قهرمانی هم شهرداری‌ها نقش موثری دارند. سال گذشته در تهران دو ورزشگاه به تیم‌های پرسپولیس و استقلال از سوی شهرداری واگذار شد . به هر حال وظیفه اصلی شهرداری‌ها پرداختن به ورزش همگانی است.»


وی درباره مراسم بدرقه کاروان المپیک و پارالمپیک گفت: «هفته گذشته بود که زمان برگزاری این مراسم که رئیس‌جمهور نیز در آن حضور خواهند داشت قطعی شد. ما در مراسم اعلام خواهیم کرد که دولت با تمام توان پشتیبان است و به نظرم این پشتیبانی و حمایت تا حد خوبی محقق شده است.


گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا برای تماشای بازی‌های المپیک به ریو پاسخ داد: «خیر تا این لحظه که قرار نیست به المپیک بروم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته