دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 11:29

برگزاری دومین همایش فصلی خانه احزاب دوره ششم در ٣١ تیرماه

مطابق با روال دوره‌های قبل برگزاری همایش‌های فصلی خانه احزاب به صورت سه ماه یکبار، دومین همایش فصلی خانه احزاب ایران در دوره ششم برگزار می‌شود.
کد خبر : 102726

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، این همایش قرار بود در خردادماه انجام شود ولی به خاطر مصادف شدن با ماه مبارک رمضان به تعویق افتاد.


در این همایش از دبیران کل احزاب کشور دعوت بعمل آمده است تا درباره موضوع همایش که «انتظارات احزاب از مجلس دهم» است نظرات خود را ارائه دهند.


بنابر پیشنهاد کمیته اطلاع رسانی که مطابق اساسنامه خانه احزاب متولی برگزاری همایش های خانه احزاب است مقرر شد با رایزنی های هیات رئیسه خانه احزاب از رئیس مجلس، نواب رئیس و روسای کمیسیون ها، افراد شاخص سیاسی، وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور برای حضور در این همایش دعوت بعمل آید. همچنین قرار است 15 نفر از دبیران کل احزاب کشور در خصوص موضوع همایش سخنرانی کنند.


در همایش فصلی این دوره خانه احزاب با توجه به شروع فعالیت دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شد با منتخبان مردم در مجلس درباره موضوعات مبتلابه احزاب و تشکل‌های سیاسی در میان گذاشته و برای مشکلات احتمالی برای گسترش فعالیت های سیاسی از جانب احزاب تدابیر قانونی اندیشیده شود.


از دیگر محورهای مورد بحث تاکید اجرای قانون جرم سیاسی بر پایه اصل 168 قانون اساسی است که طبق این قانون مقرر شده است دادگاه‌های فعالان سیاسی باید به صورت علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته