دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محدودیت‌های جدید برای معامله و سقف خرید اوراق تسهیلات مسکن

بانک مسکن محدودیت‌های جدیدی را برای فروش و سقف خرید اوراق استفاده از تسهیلات مسکن اعلام کرد.
کد خبر : 102695

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بانک مسکن در جریان مصوبه شورای پول و اعتبار اعلام کرد، محدودیت عدم فروش از سوی خریداران اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا دو ماه پس از تاریخ خرید در برخی از نمادهای مربوط به اوراق صادره تسهیلات مسکن، از روز 7 تیرماه سال گذشته تاکنون و بر اساس شرایط اعلامی قبلی اعمال شده است.


البته بر اساس اعلام این بانک محدودیت عدم فروش خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد که بر این اساس نمادهای معاملاتی تسه9305، تسه9306، تسه9307 و تسه9308 مشمول این محدودیت نمی‌شوند.


محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 90 ورقه برای هر کد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی، درباره اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن است. به عبارت دیگر در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 90 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید وانجام معامله است.


بر این اساس متقاضیان باید محدودیت مذکور را درباره ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند و تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می‌تواند منجر به ابطال کلیه معاملات و حذف سفارش‌های ورود یافته شده و موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات ارجاع شود.


محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 140 ورقه برای هر کد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی، درباره اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای معاملاتی تسه9408 و بعد از آن است. به عبارت دیگر در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای معاملاتی تسه9408 و بعد از آن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 140 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب