دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 09:28

انتقاد آمریکا از انحلال جمعیت الوفاق

وزارت امور خارجه آمریکا علاوه بر ابراز نگرانی عمیق نسبت به تصمیم دادگاه بحرین در انحلال جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد چنین اقداماتی به امنیت در این کشور آسیب می‌زند.
کد خبر : 102649

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم گزارش کرد: «وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما بار دیگر ناامیدی خود را از اینکه مخالفان، انتخابات پارلمانی را در سال 2014 (1393) تحریم کردند، اعلام می‌کنیم و تهدیدات امنیتی واقعی را که بحرین با آن مواجه است با اهمیت می‌دانیم.


وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: «اقداماتی که به تازگی دولت بحرین برای سرکوب مخالفان اتخاذ کرده است، امنیت در بحرین و ثبات در منطقه را از بین می‌برد. این اقدامات با منافع آمریکا همخوانی ندارد و بر همکاری و روابط ما با بحرین تأثیر می‌گذارد. این اقدامات با تعهدات دولت بحرین برای حمایت از حقوق بشر و تحقق صلح با تمامی گروه‌ها در بحرین در تضاد است.»


وزارت امور خارجه آمریکا از دولت بحرین خواست تا از تدابیر اخیر خود عقب‌نشینی کند و روش آشتی و اقدام جمعی را برای تحقق آرمان‌های همه بحرینی‌ها در پیش بگیرد چرا که این موضوع بهترین ابزار برای به حاشیه راندن آن کسانی است که از خشونت حمایت می‌کنند.


وزارت امور خارجه آمریکا حمایت خود را از اقدامات همه طرف‌های برای پیشبرد مذاکرات سیاسی اعلام کرد.


روز یکشنبه دادگاهی در بحرین جمعیت الوفاق، بزرگترین جمعیت شیعه مخالف در این کشور را منحل و اموال آن را مصادره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته