دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1395 - 18:42

علی‌نژاد: مانع خداحافظی محمدسیفی نمی‌شویم/ ووشو از انحصار چین خارج شده است

رئیس فدراسیون ووشو گفت: در مقایسه با برخی رشته‌های ورزشی، ملی‌پوشان ووشو در شرایط بدتری به‌سر‌می‌برند
کد خبر : 102577

مهدی‌ علی‌نژاد با اشاره به پیشرفت حیرت‌آور ووشوکاران ایران به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «روزی چین قدرت بلامنازع ووشو آسیا و جهان بود و هیچ تیمی نمی‌توانست در اوزان مختلف این ورزش برابر چین حرفی داشته باشد. امروز شرایط مثل سابق نیست و سانداکاران ووشو ما موفق شده‌اند در میادین مختلف پابه‌پای چینی پیش بروند و وقتی در جهان مهم‌ترین حریف چین را ایران می‌دانند، باعث افتخار ماست.»


او در ادامه افزود: «ما در کنار ساندا در بخش تالو هم کوشش زیادی کردیم تا بتوانیم در آسیا و جهان به یکی از قدرت‌های اصلی تبدیل شویم اما به رقم پیشرفت‌های صورت‌گرفته هنوز با آن چیزی که هدف‌مان بوده، فاصله زیادی داریم. من می‌دانم که روزی تالوکاران ما در تورنمنت‌های بین‌المللی می‌درخشند و برای محقق شدن این آرزو باید سخت‌تر تلاش کنیم. ووشوکاران ما پتانسیل بالایی دارند و این موضوع را در بخش ساندا ثابت کرده‌اند.»


رئیس فدراسیون ووشو در مورد اینکه امیدی هست تا روزی ورزش ووشو المپیکی شود، عنوان کرد: «هیچ چیزی در دنیا غیرممکن نیست. امسال ورزش گلف به المپیک رسید و در المپیک 2020 قرار است 4 ورزش از جمله کاراته در بازی‌های المپیک شرکت کنند. قطعا با خارج شدن چین از تنها تیمی که در ووشو به خصوص در ساندا مدال‌های جهانی را می‌گرفت، گام مثبتی برای رسیدن این ورزش به المپیک فراهم شده است. در هر صورت ووشو از حالت تک قطبی خارج شده و دیگر در انحصار چینی‌ها قرار ندارد. قطعا با پیشرفت دیگر کشورها در ووشو شاهد این خواهیم بود که این ورزش در المپیک هم شرکت کند و ملی‌پوشان مدال‌های کاروان ایراان را در المپیک افزایش دهند.»


علی‌نژاد درباره اینکه محسن محمدسیفی اعلام کرده درخصوص خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی تصمیم‌گیری خواهد کرد، بیان داشت: «متاسفانه ملی‌پوشان ما در شرایط مالی خوبی به‌سرنمی‌برند و حق دارند که در مصاحبه‌های خود حرف از خداحافظی زودتر از زمانی که وقتش است، بزنند. هرچند محمدسیفی بهتر بود چنین مسئله‌ای را ابتدا به مسئولان فدراسیون می‌گفت تا تصمیم‌گیری بهتری دراین‌باره انجام دهد. قبول دارم که در مقایسه با برخی رشته‌های ورزشی، ملی‌پوشان ووشو در شرایط بدتری به‌سر‌می‌برند اما او به عنوان یک ملی‌پوش بهتر است تصمیماتش را با قدراسیون مطرح کند.»


او در پایان خاطرنشان کرد: «ما آنچه در توان‌مان بوده برای محمدسیفی و دیگر ملی‌پوشان ووشو انجام داده‌ایم و مسلما اگر بدانیم که بچه‌ها در شر ایط حساسی نیاز به این دارند تا بیشتر حمایت مالی شوند، از آنها حمایت خواهیم کرد. ما تلاش خواهیم کرد تا به محمدسیفی در حد توان‌مان کمک کنیم اما اگر او نخواهد که در ورزش قهرمانی باشد،‌ برای وی مراسم خداحافظی خواهیم گرفت. ورزشکار روزی می‌‌اید و روزی هم خداحافظی می‌کند.»



انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون ووشو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته