دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1395 - 16:57

برنامه‌های پیشنهادی اصلاح پیاده‌راه ۱۷ شهریور تشریح شد

برنامه‌های پیشنهادی اصلاح پیاده راه ۱۷ شهریور اعلام شد.
کد خبر : 102557

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران که مسئولیت رسیدگی به اصلاح پروژه پیاده راه ۱۷ شهریور را بر عهده دارد در خصوص مسائل و مشکلات پیاده راه ۱۷ شهریور اظهار کرد: دو مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد، یکی نارضایتی شهروندان که در محیط‌های مسکونی زندگی می‌کنند و از حضور تعداد محدودی معتاد و مشکلات اخلاقی موجود در محل رنج می‌برند و معضل دوم کسبه‌ای که از وضعیت اقتصادی و رونق کسب و کارشان گلایه جدی دارند. پس از بررسی کمیسیون، این گلایه‌ها توسط مردم و کسبه، بحق و بجا تشخیص داد شد.


سروری درخصوص سیر رسیدگی گفت: درخصوص بهبود وضع پروژه پیاده راه ۱۷ شهریور در هفته‌های گذشته اقداماتی صورت پذیرفت. در ابتدا یک نظرخواهی جامع و کامل توسط یک گروه کار‌شناسی انجام شد. این گروه مأموریت پیدا کرد تا نظرات مردم و کسبه را در خصوص پیاده راه جمع آوری کرده و بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و راه کارهایی در کمیسیون مطرح و در گام بعدی طی جلسات متعدد جمع بندی پیشنهاد‌ها با حضور نمایندگان شهرداری مطرح شد.


وی افزود: طی جلساتی که به همراه برخی اعضای شورا با معاونین و شهردار تهران گذاشتیم، امکان اجرای پیشنهادات اصلاحی مطرح و مقرر شد. نخست اینکه باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از آن همچون اعتیاد و فحشا با همکاری نیروی انتظامی یک مرکز انتظامی با نیروی انسانی مجرب و مقتدر در آن محدوده دایر شود.


سروری گفت: با توجه به اینکه پلیس راهور موافق بازگشایی مجدد و امکان تردد کامل وسایل نقلیه نیست و اعلام می‌کند که گره ترافیکی شدیدی در این محور با عنایت به تغییرات و کالبد جدید این محور ایجاد می‌شود بنابراین باید تمهیدات دیگری همچون توسعه حمل و نقل عمومی بیش از وضع موجود در دستور کار قرار گیرد و با همکاری راهور در صورت امکان دسترسی‌های بیشتر مهیا شود.


وی ادامه داد: همچنین مقرر شد طی ۳ روز مکان‌های پیش بینی شده در مجموعه خاوران را به صنف فروشندگان اتومبیل واگذار و تحویل کند. از طرفی کمک همه جانبه از طریق تبلیغات، مشاوره و مجوز برگزاری جشنواره‌های صنفی برای رونق بیشتر دیگر صنوف با همکاری خودشان در پیاده راه ۱۷ شهریور صورت پذیرد.


رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر گفت: ضمناً مغازه دارانی که به هر دلیل امکان فعالیت ندارند با هماهنگی افراد علاقمند، در قالب اجاره و شراکت، فعالیت و درآمدزایی آن‌ها میسر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پرویز سروری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته