دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1395 - 16:11

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: پرستاران در طرح تحول سلامت دیده نشدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پرستاران باید نقش خود را با ارائه توانمندی‌ها در اجرای برنامه ششم توسعه پررنگ‌تر کنند، گفت: بدین ترتیب قانونگذار نقش بهتری را برای آنها در قانون خواهد دید.
کد خبر : 102528

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر احمد همتی با اعتقاد به نقش مهم و اثرگذار پرستاران در حوزه سلامت، اظهار کرد: اگر پرستاران در طرح تحول سلامت دیده نشدند شاید در معرفی توانمندی‌های خود به‌ خوبی عمل نکرده‌اند.


وی با بیان اینکه در اجرای برنامه ششم توسعه در پزشک خانواده پرستاران می‌توانند عضوی از تیم سلامت باشند، گفت: پزشک خانواده می‌تواند در مقوله پیشگیری و ارتقاء سلامت بسیار موثر عمل کند و در این طرح فعالیت پرستاران مکمل کار پزشکان خواهد بود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال معتقد است که ضمن استفاده از تخصص پرستاران باید حق و حقوق متناسبی هم برای آنها دید و تبعیض‌ها از میان رود.


همتی با بیان اینکه همواره توصیه من به پزشکان این است که نباید منتظر ماند تا دیگران برای شما تصمیم بگیرند و نقش تعریف کنند، افزود: پرستاران باید نقش برجسته خود و توانمندی‌های خود را معرفی کنند تا قانونگذار برای آنها نقش پررنگ‌تر و اختیارات بیشتری در نظر بگیرند.


وی یادآور شد: ارتباط نه یک سویه بلکه باید دو سویه باشد و با انجام درست وظایف مسئولان نیز در پی اعتماد بیشتر ناگزیر از افزایش اختیارات هستند که نتیجه‌ای جز دسترسی بیشتر به مطالبات را نخواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته