دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 08:56
در گفت‌وگو با آنا

کریمی اصفهانی: هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند همه مطالبات جناح متبوعش را برآورده کند

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: وقتی کسی رئیس جمهور می‌شود دیگر رئیس جمهوری یک جناح، گروه یا جریان سیاسی نیست.
کد خبر : 102429

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آنا، درباره حمایت اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در انتخابات بعدی ریاست جمهوری از روحانی گفت: نکته‌ حائز اهمیت این است که کسی که به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود گرچه ممکن است در ابتدا حمایت یک جناح را داشته باشد،نباید انتظار داشت که همه خواسته‌های یک جناح را عملیاتی کند. این منطق درستی نیست چرا که رئیس‌جمهوری منتخب به هر دلیلی بعد از انتخاب صرفاً رئیس‌جمهوری آن جناح نیست بلکه باید پیگیر خواست همه ملت باشد.


او ادامه داد: اگر جناحی به دنبال منافع خود از یک رئیس‌جمهوری باشد، در صورت برآورده نشدن همه مطالباتش، از آن رئیس‌جمهوری عبور می‌کند. گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا هنگامی که نماینده مورد حمایت‌شان به جایگاه و سمتی می‌رسد انتظار آن را دارند که به تک تک خواسته‌هایشان جامه عمل پوشانده شود در حالی که کسی که به جایگاه ریاست جمهوری می‌رسد رئیس‌جمهوری همه ملت است و باید منافع نظام و منافع آحاد ملت را در نظر بگیرد. بنابراین هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند همه مطالبات جناح متبوعش را برآورده کند.


این فعال سیاسی اصولگرا درباره وجود تندروها در دو جناح نیز گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد وجود تندروهایی است که در دو جناح حضور دارند و آفت جناح خودشان هستند. آنها کسانی هستند که جامعه را از آرامش به دور و آرامش جامعه را سلب می‌کنند؛ لذا چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب‌ باید تندروها را از خودشان دور کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب