دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برکناری نعمت‌زاده از شورای حقوق و دستمزد

نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از شورای حقوق و دستمزد کنار گذاشته شد.
کد خبر : 102428

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه جایگزین شدن علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای حقوق و دستمزد را برای اجرا ابلاغ کرد.


بر اساس این مصوبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان عضو منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد جایگزین وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.


این مصوبه به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (74) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1368 در هیات وزیران تصویب شد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آن را برای اجرا ابلاغ کرد.


طبق مصوبه دولت یازدهم در مهرماه سال 92، وزیران آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت به عنوان دو وزیر منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد تعیین شده بودند.


برخی این تصمیم هیات دولت را به اظهارات وزیر صنعت پس از جنجال فیش‌های حقوقی در جمع فعالان اقتصادی یاسوج مربوط می‌دانند.


بر اساس ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی، شورای حقوق و دستمزد با عضویت رئیس سازمان مدیریت، وزیر اقتصاد و دو نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران و رئیس دستگاه ذیربط و مجموعا دو نفر نماینده از کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه‌ و بودجه‌ و محاسبات مجلس (به عنوان ناظر) تشکیل می‌شود.


بر این اساس، کلیه‌ دستگاه‌های اجرایی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذیربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تأیید رئیس‌جمهوری قابل اجرا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته