دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 09:00
پژمان قلعه‌نویی در گفت‌وگو با آنا؛

تایید سهمیه ما جواب محکمی به تهمت‌زنندگان بود/ کار خارق‌العاده‌ای در بلاروس انجام ندادم

ملی‌پوش المپیکی پرتاب چکش دوومیدانی گفت: تایید شدن نام ما در فدراسیون جهانی به عنوان ورزشکار المپیکی جواب محکمی بود به کسانی که به ما تهمت زدند و موضوع دوپینگ را مطرح کردند.
کد خبر : 102404

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کاوه موسوی و پژمان قلعه نویی دو پرتابگر چکش در آخرین مسابقه کسب سهمیه با ثبت رکورد ٧٧ متر و ٤٠ سانتی متر و ٧٧متر و ١٨ سانتی متر ورودی المپیک را به دست آوردند؛ اما کسب سهمیه توسط این دو ورزشکار با حرف و حدیث بسیار زیادی همراه بود چرا که برخی مدعی بودند که این دو ورزشکار دوپینگ کردند تا این رکورد را به دست آوردند. همچنین عدم حضور این دو ورزشکار در مسابقات ترکیه و قزاقستان بیش از بیش شایعه دوپینگ این دو ورزشکار را پررنگ‌تر کرد. البته در این میان هم فدراسیون دوومیدانی سیاست سکوت را در پیش گرفت. مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در صحبت‌هایش اعلام کرده بود تا زمانی که تست دوپینگ این دو ورزشکار مشخص نشود موضوع کسب سهمیه آنها را علنی نخواهیم کرد. سرانجام صبح روز شنبه با درج نام پژمان قلعه‌نویی و کاوه موسوی در لیست ورزشکاران المپیکی ۲۰۱۶ ریو در سایت فدراسیون جهانی همه حرف و حدیث‌ها خاتمه پیدا کرد و این دو ورزشکار مسافر ریو شدند.


پژمان قلعه‌نویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره مسابقات بلاروس و کسب سهمیه المپیک گفت: «‌ما قبل از اعزام به بلاروس دو مسابقه پیش رو داشتیم که یکی از آنها در ترکیه و دیگری در قزاقستان بود. فدراسیون از ما خواسته بود که در هر دو مسابقه شرکت کنیم اما با توجه به اینکه برنامه های ما زیر نظر مربی‌مان بود او تمایل نداشت ما به ترکیه برویم و در آنجا مسابقه بدهیم. به همین دلیل این موضوع را به فدراسیون اعلام کردیم و با هماهنگی فدراسیون به مسابقات ترکیه نرفتیم.»


وی در ادامه به عدم حضورش در مسابقات قزاقستان هم اشاره کرد و گفت: «‌مسابقات قزاقستان هم در سطح خوبی برگزار می‌شد و ما برای رفتن به آن مسابقات مشکلی نداشتیم اما به دلیل اینکه پاسپورت های ما در سفارت بلاروس بود و کارهای اداری مربوط به حضورمان در قزاقستان طول کشید به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بلاروس برویم. متاسفانه در برخی سایت‌ها عنوان شده بود که در مسابقات بلاروس حریفان قدرتمندی نداشتیم در حالی که بیشتر پرتابگران حرفه ای به این تورنمنت آمده بودند و در همین رقابت‌های بلاروس سه سهمیه المپیک به دست آمد. در تورنمنت بلاروس نفر اول با رکورد 77/40 سانتی متر پرتاب چکش داشت و مابقی همگی رکوردها بالای 74 داشتند. این رکوردها نشان می‌دهد سطح این رقابت‌ها پایین نبود.»


قلعه‌نویی در واکنش به اینکه فدراسیون دوومیدانی هم در مورد کسب سهمیه آنها شک و شبهه داشت، عنوان کرد: «‌این مسابقات را مربی‌مان برای ما تعیین کرده بود و فدراسیون هم در جریان همه امور بود. زمانی هم که ما این رکورد را ثبت کردیم سایت فدراسیون بلاروس خبر کسب سهمیه ما را منتشر کرد و حتی من، سایت را به مسئولان فدراسیون معرفی کردم تا خبر تایید شدن کسب سهمیه ما را به صورت رسمی ببینند.»


وی ادامه‌ داد: «‌ما در تورنمنت بلاروس تست دوپینگ ندادیم و حتی این موضوع هم به فدراسیون اعلام کردیم. شرایط ما دقیقا مشابه با محمد ارزنده(ورزشکار پرش طول) بود. او هم در مسابقات قزاقستان تست دوپینگ نداده بود ولی سهمیه المپیک را کسب کرد اما وقتی به تهران آمد تست دوپینگ داد و کسب سهمیه المپیک او تایید نهایی شد. اما نمی دانم چرا برای ما این موضوع همراه با حاشیه بود.»


قلعه نویی همچنین در مورد تست دوپینگ اظهار کرد: «‌زمانی که در بلاروس بودیم اعلام کردیم هیچ ترسی از تست دوپینگ نداریم و به محض اینکه به تهران بیایم این کار را انجام خواهیم داد. خدا را شکر می کنم که از این امتحان هم سربلند بیرون آمدیم و تایید شدن نام ما در فدراسیون جهانی به عنوان ورزشکار المپیکی جواب محکمی بود به کسانی که به ما تهمت زدند و موضوع دوپینگ را مطرح کردند.»


پرتابگر المپیکی کشورمان همچنین گفت: «‌در این مدت فدراسیون حمایت خوبی از ما کرد و در حد توانش هم امکانات خوبی را در اختیار ما قرار داد. من تاکنون تجربه حضور در المپیک را ندارم و نمی دانم در این مسابقات چه نتیجه ای را به دست می آورم. البته همه کسانی که تجربه المپیک دارند به ما گفتند که سطح مسابقات بسیار بالا است و با رقابت‌های دیگر کاملا متفاوت است. برای من کسب سهمیه مهم بود که خوشبختانه با وجود اینکه حاشیه های بسیار زیادی داشت اما آن را به دست آوردم. در رقابت های المپیک هم امیدوارم نتیجه قابل قبولی کسب کنم.»


وی در پایان به رکوردهایش اشاره کرد و گفت: «من در تمرینات و مسابقاتی که انجام می‌دادم رکورد 75/96 سانتی متر را کسب کرده بودم که آن را 76 ثبت می کنند. در رقابت های بلاروس هم رکورد 77 را کسب کردم. من قبلا هم تجربه ثبت این رکوردها را داشتم و کار فوق العاده ای در بلاروس انجام ندادم که اینگونه مورد توجه قرار گرفته بود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: دوومیدانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب