دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1395 - 11:51

حکم نهایی انحلال جمعیت الوفاق بحرین صادر شد

منابع خبری از صدور حکم انحلال جمعیت الوفاق بحرین خبر دادند.
کد خبر : 102376

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه خبری المنار، دادگاه بحرین حکم انحلال جمعیت الوفاق را صادر، اموال جمعیت را مسدود کرد و به خزانه رژیم آل‌خلیفه واگذار کرد.


علاوه بر این، طبق حکم دادگاه بحرین جمعیت الوفاق باید به نظام آل خلیفه جریمه پرداخت کند.


خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش کرده بود: «یک منبع قضایی در منامه گفت، دادگاه اداری بحرین در جلسه‌ای که بدون حضور وکیل جمعیت الوفاق بحرین برگزار شد، تصمیم به صدور حکم درباره پرونده انحلال جمعیت الوفاق بحرین گرفت.»


به گزارش آنا، قضات بحرینی در 14 ژوئن (25 خرداد) حکم به تعلیق فعالیت‌های این جمعیت شیعی و مخالف نظام آل‌خلیفه داده بودند و به دنبال این حکم، دفاتر الوفاق بسته و اموالشان مسدود شد و همه منتظر تعیین تکلیف نهایی پرونده هستند. این در حالی است که وزارت دادگستری و امور دینی بحرین نیز خواستار انحلال جمعیت به اتهام حمایت از تروریسم شده است.


حکم تعلیق فعالیت‌های جمعیت الوفاق بحرین، انتقادات گسترده‌ای را از آمریکا تا سازمان‌های حقوق بشری اروپا به راه انداخته است و همه آن را مغایر با قوانین بین‌المللی و حق آزادی بیان عنوان می‌کنند.


شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق در حال حاضر به اتهامات متعددی ازجمله تحریک مردم علیه آل‌خلیفه و ترویج تفکر تغییر نظام با استفاده از زور، به نه سال زندان محکوم شده است.


این در حالی است که وزارت کشور بحرین در 20 ژوئن (31 خرداد) حکم به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان معارض بحرینی داد و او را متهم به سوءاستفاده از سخنرانی در منبر دینی با هدف خدمت به منافع بیگانگان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته