دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته مطرح شد

راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز بانوان خانه‌دار با کمک واحد الکترونیک

جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فاطمه طباطبایی رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته و دیگر اعضا عصر روز گذشته برگزار شد.
کد خبر : 102344

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این جلسه دکتر حمید میرزاده از عملکرد بانوان روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و از شورای زنان فرهیخته خواست برای رفع مشکلاتی واحدهایی که مسئولیت آنها را بانوان برعهده دارند، برنامه‌ریزی و به صورت منظم از آنها بازدید کند.


او از این شورا خواست تا زمینه برای جذب بیشتر دانشجو به‌ویژه بانوان خانه‌دار را فراهم کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت این موضوع گفت: «فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل بانوان جامعه موجب تغییر در سطح بهداشت و شرایط اقتصادی خانواده‌ها می‌شود و از این طریق تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های ملی برجای خواهد گذاشت.»


دکتر میرزاده به استفاده از ظرفیت‌های واحد الکترونیک برای برگزاری دوره‌های رشته‌های مورد نیاز بانوان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر این واحد دارای 15هزار دانشجو است که مخاطبان آن افراد شاغل یا ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده‌اند که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند. شورای راهبردی زنان فرهیخته با مشورت این واحد می‌تواند اقدام به راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز بانوان کند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «در جوامع توسعه‌یافته حدود 30درصد از افراد جامعه دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. این درحالی است که در جامعه ما این عدد حدود 14درصد است. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را دارد که جمعیت بالایی از زنان خانه‌دار را تحت آموزش قرار دهد و به آنها مدارک معتبر نیز ارائه کند.»


در ادامه این جلسه، روسای واحدهای پردیس، تهران غرب، گرمسار، فلاورجان و جاسک که از بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شوند به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در این واحدها پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته