دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1395 - 12:03
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس نزدیک به محل کار والدین

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: قوانینی در خصوص امکان ثبت نام دانش آموزان در مدارس نزدیک به محل کار والدین وجود دارد و مدارس موظف هستند به دلیل حفظ آرامش والدین در ساعات کاری و افزایش ارتباط آنها با مسئولان مدرسه این دسته از دانش آموزان را بدون در نظر گرفتن محل زندگی ثبت نام کنند.
کد خبر : 102339

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت‌ آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بر اساس قوانین مدارس دولتی در هنگام ثبت نام محدود به موقعیت جغرافیایی هستند یعنی تنها می‌توانند دانش آموزان پایه قبل و افرادی که محدوده زندگی آنها در نزدیکی مدرسه است را ثبت نام کنند.


وی افزود: کاهش خطرات احتمالی در هنگام تردد دانش آموزان، دسترسی بهتر والدین به مدرسه و تقویت ارتباط آنها با مدرسه و ... از سیاست‌های نزدیک کردن محل زندگی به مدرسه است اما در این میان اگر هر دو والدین دانش آموزان کارمند و یا شاغل باشند برای تسلط بیشتر به فرزندانشان و برقراری ارتباط با مدرسه نیاز دارند که فرزندشان را در مدرسه نزدیک به محل کار ثبت نام کنند.


زرافشان در ادامه یادآور شد: قوانینی در خصوص امکان ثبت نام دانش آموزان در مدارس نزدیک به محل کار والدین وجود دارد و مدارس موظف هستند این دسته از دانش آموزان را بدون در نظر گرفتن محل زندگی ثبت نام کنند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برخی مدارس به ویژه در مقطع دبیرستان به بهانه‌های مختلف از جمله ظرفیت نداشتن از این قانون سرپیچی می‌کنند، اظهار کرد: این امر خلاف قانون است و والدین می‌توانند تخلفات احتمالی را به دبیرخانه ستاد ثبت نام اطلاع دهند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته