14:31 06 / 10 /1404

برگزاری نخستین جشنواره تولید محتوای بین‌المللی گردشگری ایران در یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست خبری این جشنواره تأکید کرد: برای نخستین بار در کشور، تولید محتوای بین‌المللی گردشگری با هدف بیان درست ظرفیت‌های داخلی و رفع سیاه‌نمایی‌های دشمنان در دستور کار قرار گرفته است.

 محمدرضا دهقانی اشکذری  در نشست خبری جشنواره تولید محتوای بین‌المللی گردشگری ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: برنامه‌ریزی و حرکت این دانشگاه در راستای کارآفرینی و فناوری است و به همین دلیل با عنوان دانشگاه فناور و کارآفرین فعالیت می‌کند.

وی افزود: در همین راستا رویدادهای متعدد با میزبانی دانشگاه آزاد و مشارکت دیگر ارگان‌ها برگزار می‌شود که جشنواره تولید محتوای بین‌المللی نیز یکی از این رویدادها است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور تولید محتوای بین‌المللی در دستور کار گرفت تا ظرفیت‌های داخل کشور به درستی بیان و سیاه‌نمایی‌های دشمنان رفع شود.

وی ادامه داد: جشنواره تولید محتوای بین‌المللی گردشگری از مهر آغاز شد و در مرحله نخست ۲۰۰ نفر در هردوره از دوره‌های هفتگانه آموزش تولیدمحتوا مشارکت کردند تا برنامه‌ها به صورت تخصصی و با حضور فعالان این عرصه برگزار شود.

دهقانی اشکذری اضافه کرد: در مرحله دوم نیز فعالان این عرصه از سراسر کشور در شهر جهانی یزد حضور یافته و به تمامی شهرستان‌های استان سفر می‌کنند تا بتوانند تولید محتوای گردشگری داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری استان حتی برای خود یزدی‌ها ناشناخته است و از این رو، تولید محتوا در این عرصه نقش مهمی در معرفی این داشته‌های ارزشمند به ایران و جهان دارد و معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد نقایص زیادی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های مختلف که شاید نامربوط باشند نیز با این جشنواره همکاری دارند و به کمک آمده‌اند که قابل تقدیر است و آینده خوبی را برای این بخش مهم رقم می‌زند.

سیدمحمد رستگاری افزود: از تابستان امسال نشست‌های برنامه‌ریزی جشنواره تولید محتوای گردشگری برای معرفی داشته‌های میراثی استان و ایران برگزار شد و همه فعالان به این جمع‌بندی رسیدند که تولید محتواهای قوی و بین‌المللی برای ارایه به کشور و جهان از لازمه‌های این بخش است که در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت در نمایشگاه‌های مختلف گردشگری و برگزاری دوره‌های آموزشی این بخش و همچنین تولید محتواهای چندزبانه و حرفه‌ای نیز از دیگر لازمه‌های این بخش است که در مراحل بعدی و همراه با یکدیگر باید برگزار شود و بر این پایه، دوره یک ماهه آموزشی از مهر امسال با حضور استادان مختلف کشوری برگزار شد.

به گفته وی، در این مرحله بلاگرها و افراد حرفه‌ای فعال در حوزه گردشگری کشور نیز با معرفی وزارت میراث فرهنگی دعوت شده‌اند که با همراهی برگزیدگان استان‌های مختلف از فردا میهمان استان یزد هستند و آثار تولیدی نیز بهمن ماه داوری می‌شود و برترین‌ها در اختتامیه در تهران تجلیل خواهند شد.

دبیر اجرایی جشنواره تولید محتوای بین‌المللی گردشگری ایران در یزد نیز در این نشست گفت: جشنواره در این مرحله برای تولید ویدیوهای زیر یک دقیقه،  یک تا سه دقیقه‌، سه تا ده دقیقه فعالیت می‌کند و سعی شده اقدام‌ها با رعایت استانداردهای لازم تهیه شود و برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان یزد مورد استفاده قرار گیرد.

علی حسن‌آبادی افزود: پنج محور بافت‌های تاریخی، مواهب طبیعی، صنعت و معدن، بازارهای قدیمی و آثار تاریخی، صنایع دستی و گردشگری خوراک در اولویت جشنواره تولید محتوای بین‌المللی گردشگری ایران در یزد است.

 

 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر