دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1395 - 16:16

لاریجانی حملات تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رئیس مجلس ملی فرانسه ضمن محکومیت حملات تروریسی در شهر نیس فرانسه تاکید کرد: تروریسم تکفیری نشان می‌دهد که مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و تهدید جدی برای امنیت و ثبات همه کشورها با هر دین و مذهب است.
کد خبر : 102150

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در این پیام ضمن اظهارتاثر از جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه و بی دفاع در شهر نیس و محکوم کردن این اقدام ضد انسانی، مراتب تسلیت و همدردی خود را نسبت به این واقعه غم انگیز به کلود بارتلون رئیس مجلس ملی، نمایندگان پارلمان و دولت و ملت جمهوری فرانسه ابراز کرد.


وی در این پیام تصریح کرد: حملات تروریستی هفته‌های اخیر در الکراده عراق، داکا، استانبول و نیس نشان می‌دهد تروریسم تکفیری مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات همه کشورها با هر دین و مذهب، رنگ و نژاد است.


رئیس مجلس در این پیام یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صدها خانواده در اندوه از دست دادن فرزندان، همسران و کودکان خود در حملات تروریستی گروهک‌هایی مانند منافقین بسر می‌برند. گروهک‌هایی که متاسفانه در روزهای اخیر با حمایت مالی حامیان تروریست‌های تکفیری شاهد تجمع و گردهمایی آن‌ها در پاریس بودیم.


وی افزود: معتقدم سیاست دوگانه و برخورد نشدن جدی با پدیده شوم تروریسم به گسترش ناامنی، خشونت و افراطی گری در نقاط مختلف جهان می‌انجامد. با حوادث اخیر انتظار می‌رود اتحادیه اروپا سیاستی فعال، اصولی، روشن و یکپارچه برای مقابله با تروریسم، ریشه‌ها و عوامل رشد و گسترش آن اتخاذ کند.


رئیس مجلس در پایان ضمن آرزوی بهروزی و موفقیت برای رئیس مجلس ملی جمهوری فرانسه تصریح کرد: در انتظار دیدار با جناب عالی در تهران هستم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته