دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1395 - 13:00
عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با آنا:

المپیک میدان باتجربه‌هاست/ شورای فنی و کادر فنی مکمل یکدیگرند/ هادی با اشتباه مربیانش، المپیک را از دست داد

ابراهیم جوادی گفت: در حال حاضر 6 نفری که برای المپیک انتخاب شدند در وزن‌های خودشان بهترین هستند و ما هم در انتخاب خودمان همه جوانب را بررسی کردیم تا این نفرات را برای المپیک انتخاب کنیم.
کد خبر : 101999

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نفرات نهایی که قرار است در المپیک ریو شرکت کنند انتخاب شدند تا در روزهای آینده با تمرکز بالاتری تمرینات خودشان را برای حضور قدرتمند در المپیک ادامه دهند.


ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد نفرات انتخاب شده تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک ریو گفت: «شورای فنی به اتفاق کادر فنی با تحلیل‌هایی که از کشتی گیران ملی‌پوش انجام دادند در نهایت تصمیم گرفتند که این نفرات را برای المپیک انتخاب کنند. در حال حاضر 6 نفری که برای المپیک انتخاب شدند در وزن‌های خودشان بهترین هستند و ما هم در انتخاب خودمان همه جوانب را بررسی کردیم تا این 6 نفر را برای المپیک انتخاب کنیم.»


وی ادامه داد: «در حال حاضر در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی جز بهترین‌های ایران است و ما در مسابقات مختلف نفرات بعدی این وزن را اعزام کردیم اما کشتی گیران دیگر نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند و تفاوت رحیمی با کشتی‌گیران دیگر وزن 57 کیلوگرم بسیار زیاد است. در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری موفق شد در مسابقات انتخابی احمد محمدی را شکست دهد، گرچه محمدی مصدوم بود اما آسیب دیدگی‌اش بهتر نشد و نتوانست خودش را به مرز آمادگی برساند. در 74 کیلوگرم حسن یزدانی در حال حاضر بهترین کشتی‌گیر این وزن است و موفق شد در مسابقات انتخابی همه رقبایش را شکست دهد. ضمن اینکه در مسابقات بین المللی هم نتایج خوبی کسب کرد. علیرضا کریمی در وزن 85 کیلوگرم افت زیادی داشت اما رفته‌رفته خودش را به مرز آمادگی مطلوب رساند و در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می‌برد. در وزن 97 کیلوگرم هم انتخاب اول ما رضا یزدانی است اما اگر این کشتی گیر بخاطر مصدومیتش نتواند خودش را به المپیک برساند امیر محمدی جایگزین او خواهد شد. در وزن 125 کیلوگرم هم که کمیل قاسمی بخاطر شکست دادن پرویز هادی در مسابقه انتخابی به عنوان نفر اول این وزن انتخاب شد.»


جوادی در رابطه با اعتراض پرویز هادی به انتخاب نشدنش برای المپیک ریو بیان کرد: «در وزن 125 کیلوگرم تفاوت زیادی بین هادی و قاسمی وجود ندارد و هر دو کشتی گیر در یک سطح قرار دارند، به همین دلیل ما این دو نفر را به مسابقات ارمنستان اعزام کردیم که اگر در این رقابت‌ها به یکدیگر خوردند برنده این دیدار نفر اصلی وزن 125 کیلوگرم ما برای المپیک باشد، اما این دو کشتی‌گیر در این رقابت‌ها به یکدیگر نخوردند و ما در جلسات مختلفی که با کادر فنی داشتیم تصمیم گرفتیم که برای آنها مسابقه انتخابی بگذاریم. در مسابقه انتخابی هم پرویز هادی با اشتباه خودش و مربیانش کشتی را به قاسمی واگذار کرد. هادی تمام توانش را در کشتی اول گذاشت و بدنش برای کشتی دوم و سوم خالی کرد و در نهایت قاسمی از فرصت استفاده کرد و موفق شد هادی را شکست دهد. در واقع پرویز هادی باید به مربیان خودش معترض باشد که با بی‌دقتی توان او را برای کشتی اول گرفتند و در کشتی دوم و سوم هیچ انرژی برای کشتی گرفتن نداشت.»


عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در رابطه با نقش این شورا در انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات المپیک افزود: «شورای فنی و کادر فنی مکمل یکدیگر هستند و تاکنون هیچ مشکلی با هم نداشتند. کادر فنی تحلیل‌های خودش را بیان می‌کند و شورای فنی نظرش را در آن مورد اعلام می‌کند. البته در مواردی هم پیش آمد که نظر شورا با کادر فنی همخوانی نداشته است اما بدون هیچ مشکلی با بحث و ارائه سند و مدرک مشکلات را حل کردیم. تاکنون هیچ وقت هم پیش نیامد که رسول خادم به صورت شخصی تصمیمات نهایی را بگیرد و همیشه از نظرات شورای فنی استفاده می‌کند. در واقع می‌توان گفت شورای فنی با تحلیل کادر فنی نظر نهایی را اعلام می‌کند.»


جوادی با تاکید بر نقش کشتی گیران باتجربه در المپیک و برتری آنها نسبت به کشتی‌گیران جوان و باانگیزه گفت: «المپیک میدان باتجربه‌هاست و به همین دلیل است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. اکثر کشورهای دنیا بعد از مسابقات المپیک پوست اندازی می‌کنند تا برای المپیک بعدی از کشتی‌گیران باتجربه‌ای استفاده کنند. کشتی‌گیران باتجربه می‌توانند در میدان المپیک موفق‌تر از جوان‌های باانگیزه عمل کنند. البته در بعضی مواقع کشتی‌گیران جوانی هستند که در وزن خودشان بهترین نفر هستند و تمام حریفان خودشان را شکست دادند و از انگیزه زیادی برای کسب مدال در المپیک برخوردارند. به عنوان مثال حسن یزدانی به عنوان یک کشتی‌گیر جوان که در دو سال اخیر بهترین‌ کشتی‌ها را گرفت و در وزن خودش همه نفرات را شکست داد از انگیزه زیادی برای کسب مدال برخوردار است. اما در حالت کلی بین یک کشتی‌گیر جوان و یک کشتی گیر باتجربه باید به باتجربه‌ها اعتماد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته