دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارشناس بازار سرمایه: بازار بورس تحت‌الشعاع کودتای ترکیه نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس ارتباطات تنگاتنگی با ترک‌ها ندارند، تحولات اخیر این کشور نمی‌تواند تاثیری بر این بازار داشته باشد.
کد خبر : 101997

حمید میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تحولات ترکیه به هیچ وجه به نفع اقتصاد ایران نیست، افزود: برای بررسی آثار و تبعات اقتصادی تحولات ترکیه بر ایران باید دید جریان کودتا به کجا ختم خواهد شد و آیا این جریان برنده‌ای دارد یا خیر؟ آیا دولت باز می‌گردد؟


وی تصریح کرد: ما مراودات اقتصادی مناسبی با ترکیه داریم که یقینا تحت شعاع قرار می‌گیرد اما با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های بورسی مراودات تنگاتنگی با ترک‌ها ندارند، بازار سرمایه به صورت آنی و فوری تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.


میرمعینی در ادامه تاکید کرد: مگر اینکه ترکیه وارد فاز بحران شود و این امر مشکلات اقتصادی جدی را برای این کشور به همراه داشته باشد که در این صورت می‌تواند سایر جنبه‌های اقتصادی کشور ما را هم تحت تاثیر قرار دهد.


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: البته آثار تحولات ترکیه فعلا آن‌قدر مشهود نیست که بخواهیم درباره آن تصمیم‌گیری یا در اقتصاد کشور موضع خاصی را دنبال کنیم.


وی همچنین درباره پیش‌بینی خود از روند آتی بازار سرمایه نیز اظهار کرد: به احتمال بسیار روند رکودی بازار سرمایه همچنان ادامه داشته باشد چرا که نمی‌توان تحول خاصی را برای اقتصاد کشور پیش‌بینی کرد تا بورس را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته