دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1395 - 11:42
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

حافظی: استفاده از خودروهای غیر استاندارد به منظور انتقال زباله‌های بیمارستانی/ ارتقاء استاندارد خودروهای حمل پسماندهای عفونی طی 4 ماه آینده

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه هم‌اکنون خودروهای حمل پسماندهای عفونی استاندارد نیستند از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت به منظور ارتقاء استاندارد خوردوهای حمل زباله‌های عفونی طی 4 ماه آینده خبر داد.
کد خبر : 101968

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص جداسازی پسماند عفونی توسط بیمارستان‌ها در مبدا اظهار کرد: بعید می‌دانم در حال حاضر بیمارستانی وجود داشته باشد که پسماند عفونی خود را مخلوط با زباله‌های عادی از بیمارستان خارج کند اما اگر مدیریت پسماند و مردم مستنداتی داشته باشد می‌توانند در این زمینه ارائه کنند تا از طریق وزارت بهداشت به آنها تذکر داده شود.


وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در این زمینه با وزارت بهداشت به امضاء رسیده‌ است، افزود: در این تفاهم‌نامه قرار شد تا ظرف 4 ماه حمل پسماندهای عفونی را به یک حمل استاندارد بر اساس استاندارد‌های جهانی ارتقاء دهند.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ادامه داد: هم‌اکنون تعدادی از همان خودروهایی که به جمع‌آوری زباله‌های خانگی مشغول هستند به طور اختصاصی برای جمع‌آوری خودروهای بیمارستانی به کار گرفته شده‌اند در حالی که این اقدام روش استانداردی نیست.
حافظی تصریح کرد: البته وضعیت به مراتب نسبت به یک سال گذشته که همان خودرو حمل زباله خانگی به صورت مخلوط زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها را جمع‌آوری می‌کرد، بهتر است اما جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی باید در خودروهای مخصوص، کانکس‌دار و در پالت‌های مخصوص این عمل که در بیمارستان پلمپ می‌شود، صورت گیرد.
وی با بیان اینکه روی این خودروها باید چی‌پی‌اس نصب شود تا خودروها از مسیر خارج نشوند، عنوان کرد: این خودروها باید در مسیر متمرکزی که برای سوزاندن زباله‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده‌ است به تخلیه بار بپردازند.
به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بر اساس تعهد شهرداری تهران طی چهار ماه آینده از خودروهای استاندارد برای این امر استفاده می‌شود. همچنین بر اساس تعهدات قرار است تا پایان سال 96 اولین زباله‌سوز بیمارستانی در جنوب شهر تهران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته