دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از تماشای نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق»

هادی خامنه‌ای: جای شخصیتی نظیر دکتر مصدق در عرصه سیاست کشور خالی است

سید هادی خامنه‌ای در مورد نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» کاری از اصغر خلیلی گفت: امیدوارم در این روزها دانشجویان و مردم ایران فرصت دیدن این نمایش را از دست ندهند.
کد خبر : 101963

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی گروه، سید هادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام و سیاستمدار اصلاح طلب پس از تماشای نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» ضمن تقدیر از روایت صادقانه نمایش جای شخصیتی نظیر دکتر مصدق را در عرصه سیاست کشور خالی دانست.


وی درباره اینکه این نمایش تا چه اندازه می‌تواند روای صادقی برای افرادی که به تماشای آن می‌نشینند به خصوص نسل جوان باشد گفت: همه مخاطبان به خصوص نسل جوان با تماشای این نمایش شاهد بخشی از تاریخ خواهند بود و به این طریق تشویق می‌شوند تا در مورد آن بیشتر مطالعه کنند و این مسئله از برکات تئاتر است.


خامنه‌ای بیان کرد: ارزش تاریخ ما با این کار به همه ثابت می‌شود، چراکه برخی از مردم علاقه‌ چندانی به مطالعه در مورد تاریخ ندارند. اجرای این نمایش باعث برجسته شدن نقش و اهمیت تاریخ می‌شود. امیدوارم این روزها مورخان، دانشجویان و مردم ایران فرصت دیدن این اثر را از دست ندهند.


نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» نوشته و کار اصغر خلیلی بر مبنای زندگی دکتر محمد مصدق از بعد از ملی شدن صنعت نفت تا مرگ او تنظیم شده، بیشتر بر عوامل رخداد کودتای ۲۸ مرداد و مرگ مصدق از زاویه دید رسانه‌ها و افکار عمومی تمرکز شده است. این نمایش اجرای خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده و تا ۲۰ مرداد ماه در تالار وحدت بر روی صحنه است.



نقد نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» با حضور فرهاد آئیش


چهلمین برنامه «نقد تئاتر»، شنبه (۲۶ تیر ماه) به نقد و بررسی نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» اختصاص دارد.


نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی که برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق، یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد.


نقد نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» با حضور هوشنگ توکلی، رضا سرور، اصغر خلیلی و فرهاد آئیش برگزار می‌شود.


فرهاد آئیش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، رویا میرعلمی، نرگس محمدی، علیرضا آرا، علی نیکزاد، پیمان شیخی، منوچهر علی‌پور، خسرو امیری، علی‌رضا زمانی‌نسب، حمیدرضا کاظمی‌پور، نگین ابدالی، یزدان منصوری و تعداد دیگری از هنرمندان تئاتر (جمعاً ۶۲ بازیگر) ایفای نقش کرده‌اند.


در این نمایش که بر مبنای زندگی دکتر محمد مصدق از بعد از ملی شدن صنعت نفت تا مرگ او تنظیم شده، بیش‌تر بر عوامل رخداد کودتای ۲۸ مرداد و مرگ مصدق از زاویه دید رسانه‌ها و افکار عمومی تمرکز شده است. این نمایش اجرای خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده و تا ۲۰ مرداد ماه در تالار وحدت بر روی صحنه است.


«نقد تئاتر» به تهیه‌کنندگی مجید گیاه‌چی و اجرای دکتر عطاءالله کوپال از مجموعه برنامه‌های «نقد چهار» است که ساعت ۲۱ روزهای شنبه هر هفته به طور زنده و تکرار آن در ساعت ۱۰ روز بعد، از شبکه چهار پخش می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته