زاکانی: خدمات شهری باید بر اساس مطالبات واقعی شهروندان باشد

زاکانی: خدمات شهری باید بر اساس مطالبات واقعی شهروندان باشد
شهردار تهران با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم کارکنان شهرداری با شهروندان گفت: مواجهه بی‌واسطه با مردم موجب درک دقیق‌تر نیازها و بهبود تصمیم‌گیری در مدیریت شهری می‌شود و خدمات شهری باید بر اساس مطالبات واقعی شهروندان شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران شامگاه دوشنبه در آیین چهارمین دوره برنامه مشارکتی «من شهردارم» با اشاره به اثرگذاری این طرح اظهار کرد: موفقیت این طرح ریشه در حضور و نقش‌آفرینی مردم دارد و هر جا میدان برای مشارکت شهروندان فراهم شده، نتایج مطلوبی حاصل شده است.

وی افزود: تأکید بر مردمی‌سازی امور از رویکردهای مورد توجه مدیریت شهری است و تجربه نشان داده است که مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، موجب افزایش کارآمدی و کاهش آسیب‌ها می‌شود. در دوره نخست، بیش از ۳۴۶ هزار نفر در نظرسنجی‌ها شرکت کردند و این رقم در دوره‌های بعدی با اضافه شدن ثبت ایده‌های مردمی، به بیش از ۲ میلیون نفر رسید که نشان‌دهنده اعتماد شهروندان به اجرای پیشنهادهای آنان است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ درصد از پروژه‌های شهری بر اساس پیشنهادهای مردم اجرا شد و ثبت ده‌ها هزار ایده مردمی بیانگر آن است که رویداد من شهردارم مسیر خود را به‌درستی پیدا کرده است و هر سال با افزایش اعتبار و ارتقای کیفیت، تقویت می‌شود.

شهردار تهران با تأکید بر استفاده از ظرفیت مدارس، دانش‌آموزان و شهرداران مدارس در این دوره اظهار کرد: اجرای پروژه‌هایی مانند بهسازی و آسفالت مدارس نمونه‌ای از تحقق مطالبات آموزشی با مشارکت مردم و نهادهای شهری است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم کارکنان شهرداری با شهروندان اظهار کرد: مواجهه بی‌واسطه با مردم موجب درک دقیق‌تر نیازها و بهبود تصمیم‌گیری در مدیریت شهری می‌شود و خدمات شهری باید بر اساس مطالبات واقعی شهروندان شکل بگیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم موجب افزایش امید اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که رضایت و مشارکت مردم را به دنبال داشته باشد، حرکت در مسیر درست مدیریت شهری و تقویت سرمایه اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا