دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

بهمن کیارستمی: نگرانم واکنش مردم و رسانه‌ها احساسی باشد و کم‌کم فراموش شود

بهمن کیارستمی بیان کرد: «فقط در مقطع زمانی که تیم وزیر بهداشت حضور داشتند و پی‌گیر درمان پدرم بودند، همه چیز به خوبی پیش رفت اما متاسفانه با عبور از بحران این رویه رها شد و پی‌گیری نشد.»
کد خبر : 101850

بهمن کیارستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «ما تا به حال منتظر بودیم که مراسم برگزار شود و از ابتدای هفته به دنبال پی‌گیری‌های قانونی برویم. فعلا کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که اطلاعاتی که داریم در اختیار مسئولین قرار دهیم تا پرونده به جریان بیفتد و امیدوارم که به درستی پی‌گیری شود.»


وی افزود: «در مدارک پزشکی که موجود است همه چیز به وضوح مشخص است و آن قدر پیچیده نیست که بگوییم شکی وجود دارد. امیدواریم اتفاقات درست پی‌گیری شود و فکر نمی‌کنم خیلی طول بشکد تا به نتیجه برسیم، البته اگر دوستان در وزارتخانه و کمیسیون پزشکی همکاری کنند.»


کیارستمی در مورد همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و خانه سینما گفت: «تاکنون همه دوستان در سازمان سینمایی و خانه سینما درگیر برگزاری مراسم بودند. اما از ابتدای هفته قطعا پی‌گیری‌ها و آغاز خواهد شد. الان شرایط به گونه‌ای است که پی‌گیری نکردن آن توسط مسئولین فرهنگی و سینمایی امکان‌پذیر نیست. آن قدر حساسیت در این موضوع وجود دارد که فقط لازم است همکاری صورت بگیرد تا اسناد و مدارک و اتفاقات به درستی دیده شود.»


وی ادامه داد: «هر کس اسناد و مدارک این چهار عمل جراحی را بررسی کند به نتایج کاملا مشخصی می‌رسد. فقط امیدوارم کارشکنی نشود.»


بهمن کیارستمی در مورد اتفاقاتی که در طول روند درمان پدرش رخ داد، بیان کرد: «آن قدر این داستان ساده شروع شد که در ابتدای کار ما فکر نمی‌کردیم نیاز به حمایت داشته باشیم. عمل جراحی بسیار ساده‌ای بود که دوران نقاهتش هم شاید 3 روز بیشتر نبود. اما اتفاقات پشت سر هم رخ داد و بدشانسی این بود که همزمان با تعطیلات نوروز بود. این بیشترین ضربه را به ما زد.»


وی افزود: «از زمانی که دوستان از وزارت بهداشت آمدند و پی‌گیری کردند تا مدت کوتاهی دستمان به جایی بند بود، یعنی پی‌گیری‌ها و همکاری‌ها انجام شد، اطلاعات داده شد ولی به محض اینکه از دوره بحران عبور کردیم، این روند متوقف شد. متاسفانه اتفاق بد این است که به محض اینکه از بحران عبور می‌کنیم همه فراموش می‌کنند و گویا حتما باید در اوج بحران باشیم تا حمایتی صورت بگیرد.»


وی اظهار کرد: «من مطمئنم که اگر پی‌گیری که در نیمه فروردین از سوی وزیر بهداشت و تیمش انجام شد ادامه می‌یافت، این اتفاق نمی‌افتاد. به این دلیل که تشخیص توسط تیم وزیر بهداشت درست داده شد، روند درمان هم به درستی انجام شد اما متاسفانه رها شد و پی‌گیری نشد.»


پسر مرحوم کیارستمی کمپین‌ها و حمایت‌های مردمی را نیز بسیار موثر دانست و گفت: «همین الان این حمایت‌ها و پی‌گیری از سوی مردم تاثیرش را گذاشته و موجب ایجاد حساسیت شده اما نگرانی من این است که این کمپین‌ها قدری احساسی باشد و فقط الان که در اوج عواطف مردم است وجود داشته باشد و با گذر زمان کم کم به فراموشی سپرده شود و دوباره همان اتفاقی که در 16 فروردین افتاد تکرار شود. هر کس به سراغ کار و زندگی خودش برود و موضوع به فراموشی سپرده شود.»


وی تصریح کرد: «متاسفانه بارها دیده‌ایم که چنین اتفاقاتی بعد از اینکه از اوج عواطف و احساسات دور می‌شویم دیگر پی‌گیری نمی‌شود. من امیدوارم و تمام سعی‌ام را می‌کنم که پی‌گیری شود و به نتیجه برسد هرچند آن نتیجه‌ای که ما می‌خواستیم و برایمان مهم بود دیگر دست نیافتنی است و پدرم را از دست داده‌ایم. از این پس فقط مهم این است که شفاف‌سازی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی برای هیچ کس نباشیم.»


کیارستمی اذعان داشت: «حساسیتی که باید ایجاد می‌شد به وجود آمده و الان فقط کافی است که هر کسی مسئولانه با توانی که دارد با این مساله برخورد کند، چه مسئولینی که باید این مساله را پی گیری کنند و چه رسانه‌ها که باید سوال کنند و خواهان پاسخگویی مسئولین باشند. اگر این سوال و جواب‌ها به درستی انجام شود مطمئنا به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید. هر چند اتفاق تلخی که افتاده قابل بازگشت نیست، اما می‌توان جلوی تکرار آن را گرفت.»


گفت‌وگو از مریم قربانی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته