دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1395 - 13:25

تصویب 2 لایحه ضد ایرانی در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ضد ایرانی دیگری درباره تحریم‌ها و جلوگیری از دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا تصویب کرد.
کد خبر : 101805

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز گزارش کرد: «مجلس نمایندگان آمریکا ساعات پایانی پنج‌شنبه دو لایحه مرتبط با توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی که یک سال قبل به دست آمد، تصویب کرد که امکان وتو از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور را دارد.»


دو لایحه مذکور که با تعداد بالای آرای موافق تصویب شد، شامل یک سری تحریم‌های جدید و همچنین ممانعت از دسترسی ایران به سیستم اقتصادی آمریکا و واحد پول دلار می‌شوند.


این در حالی است که مجلس نمایندگان روز چهارشنبه با همراهی تعدادی از دموکرات‌ها، لایحه‌ای را برای ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران تصویب کرده بود.


این لوایح جزو آخرین اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا قبل از شروع تعطیلات تابستانی هفت هفته‌ای آن است. هیچ صحبتی نیز درباره اینکه چه زمانی این لوایح در سنا مطرح می‌شوند، به میان نیامده است.
از زمان حصول برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5 و همچنین تصویب آن در کنگره آمریکا، جمهوری‌خواهان این کشور تلاش می‌کنند تا با تصویب لوایح و قوانین مختلف از اجرای صحیح و کامل این توافق جلوگیری کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع نمایند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته