تمرکز بر «گردشگری زیارت» با هدف کاهش هزینهها و افزایش کیفیت خدمات
به گزارش خبرگزاری آنا، حسین دهقان امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ در مراسم رسمی سامانه ایوان که در مجموعه فرهنگی ورزشی چمران برگزار شد، افزود: روزی که من کار خود را در بنیاد مستضعفان آغاز کردم، تصورم این بود که ما در بنیاد مجموعه عظیمی از هتلها را داریم و بزرگترین هتلدار کشور هستیم. در این شرایط اگر ما بخواهیم خدمات مسافرتی و توریستی ارائه دهیم، باید به چه شکلی کار کنیم که زیبنده نام ما باشد؟ و دیگر اینکه انتظار میرود بنیاد در این زمینه چه خدمتی ارائه دهد؟
وی ادامه داد: تصمیم ما بر این شد تا گردشگری زیارت را مبنای یک حرکت بزرگ قرار دهیم و ارائه خدمات گردشگری در این بخش، ابتدا در بخش ملی و بعد در سطح فراملی ارائه شود.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ما با این طرح خدماتی را به زوار در ایران و حرم امام رضا (ع) ارائه خواهیم داد و بعد خدماتی را به زوار دیگر عتبات ارائه میدهیم، و به این ترتیب ما یک زنجیره عظیم جهانی را در این زمینه شکل خواهیم داد.
وی افزود: کاری که در ارائه خدمات به زوار در مشهد آغاز شده، در نقاط دیگر کشور و دیگر عتبات نیز ارائه میدهیم و خدمات را گستردهتر میکنیم.
دهقان خاطر نشان کرد: جامعه هدف ما در ارائه این خدمات، کسانی هستند که علاقهمند به زیارت هستند، اما دسترسی به امکانات ندارند؛ علاقه در افراد وجود دارد و ما باید دسترسی را برایشان فراهم کنیم.
وی افزود: منطق کار ما بر این است که دسترسی آسان شود و هزینهها کاهش یابد و کار را با کیفیت و استاندارد عرضه کنیم و بتوانیم همه کسانی که توانایی بهرهمند شدن از این امکانات را نداشتند، بهرهمند کنیم.
دهقان خاطرنشان کرد: عزیزانی که همکار ما هستند، به عنوان خادمان امام رضا (ع) به زائر امام رضا خدمت ارائه میدهند و یک کار عظیم اعتقادی-فرهنگی در این باره انجام میشود و به همین خاطر یک نسبت عمیقی بین حرم، هتل، زائر و خادم برقرار میشود.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ما با زائران همذاتپنداری، همزبانی و همراهی داریم، گفت: تجربه عملی ما در این بخش، کارمان را کمکم بهتر از گذشته خواهد کرد.
دهقان در خصوص گردشگری زیارت اضافه کرد: ما به این موضوع اساساً یک نگاه سنتی نداریم. نگاه ما به این مسئله یک نگاه پیشرفته و بهروز و مبتنی بر فناوریهای نوین است.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: امیدواریم این کار به یک پلتفرم تبدیل شود که بتواند با همین مفهوم پلتفرمی، خودش زیارت را به صورت پلتفرمی ارائه کند و مورد استفاده همه کسانی که خواهان این خدمت هستند، قرار بگیرد.
وی در پایان افزود: امیدواریم هر چه به پیش رویم، بتوانیم هزینهها را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم.
بر اساس این گزارش، «ایوان» یک مجموعه نوآور در حوزه سفر و گردشگری است که با رویکرد ارائه سفرهای آسان، باکیفیت و مقرونبهصرفه برای همه اقشار جامعه، خدمات اقامتی استاندارد در هتلهای سه ستاره مشهد برای زائران فراهم ساخته است.
انتهای پیام/


