دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس بانک مرکزی:

تحولات جدی در روابط بانکی ایران و آلمان رخ داده است

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی کشورمان گفت که تحولات جدی در روابط بانکی ایران و آلمان رخ داده است.
کد خبر : 101763

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا، وی در سفر دو روزه‌اش به فرانکفورت پس از دیدار با بانکداران آلمانی در جمع خبرنگاران ایرانی افزود: با آشنا شدن بانک‌های آلمانی با شرایط و نوع همکاری با بانک‌های ایرانی به تدریج دیدگاه‌ها تغییر کرده است و اکنون شاهد علاقه‌مندی و تمایل آنها به همکاری با بانک‌های ایرانی هستیم.
ولی‌الله سیف در خصوص جلسه با بانکداران آلمانی ادامه داد: نوع سوالات و مطالبی که در این جلسات مطرح شد، نشان از فصل جدید روابط است و همکاری بانک های اروپایی و آلمانی مبتنی بر حفظ منافع طرفین است.
وی با تاکید بر این که ما به دنبال ایجاد بستر های مناسب برای از سرگیری همکاری های بانکی با آلمان هستیم در خصوص دیدارش با همتای المانی خود نیز گفت: در این دیدار بحث‌های خوبی مطرح شد و طرف مقابل برای گسترش همکاری نظام بانکی آلمان با بانک‌های ایرانی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.
به گفته سیف ، ینس وایدمان آمادگی بانک مرکزی آلمان را برای همکاری با طرف ایرانی اعلام کرده است و به‌زودی در زمینه‌های تخصصی و آموزشی و همچنین به‌روزرسانی و استانداردسازی نظام بانکی همکاری با ایران را آغاز می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته