تحویل ماهانه ۲ رام قطار داخلی از آذر سال آینده
به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت تولید و تحویل واگنهای مترو اظهار کرد: بهرهبرداری از قطار ملی، نقطهای مهم در تداوم مسیر بومیسازی ناوگان شهری است و این واگنها با ارتقاء جدی کیفیت و افزایش سطح اطمینان، وارد خطوط خواهند شد.
وی اعلام کرد که 113 دستگاه واگن ملی باید طبق قرارداد، ظرف هفت ماه از آذر سال آینده تکمیل و تحویل مترو شود و تولیدکنندگان داخلی توانستهاند این فرایند را حدود یک سال جلو بیندازند. این واگنها 70 درصد ارزانتر از نمونه خارجی هستند و سطح بومیسازی آنها در پایان سال آینده به 85 درصد خواهد رسید.
شهردار تهران افزود که در کنار این قرارداد، مدیریت شهری 70 دستگاه واگن دیگر نیز سفارش داده که مبتنی بر همین فناوری داخلی ساخته میشود. علاوه بر این، از قرارداد 171 واگن خارجی، بخشی از رامها از امسال وارد کشور میشود و روند ورود آنها در سال آینده به اوج خواهد رسید.
زاکانی توضیح داد که از آذر ماه سال آینده ماهانه دو رام داخلی باید تحویل شود. در بخش خارجی نیز 17 رام کامل وارد کشور خواهد شد و قطعات 10 رام دیگر برای مونتاژ در تهران ارسال میشود. نخستین رام پیش از عید تحویل بهرهبردار میشود و از برج 4 سال آینده تحویل دو رام در ماه ادامه خواهد داشت. پروژه مونتاژ داخلی نیز از پاییز سال آینده آغاز میشود و با 55 درصد داخلیسازی همراه خواهد بود.
به گفته شهردار تهران، با ورود این ناوگان جدید، فاصله حرکت قطارها در برخی خطوط که اکنون حدود 11 دقیقه است، ابتدا به 8 دقیقه و سپس با تکمیل پایانه تختی و ورود کامل ناوگان جدید، به حدود 2 تا 3 دقیقه کاهش مییابد.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نگرانی از توقف پروژهها در صورت تغییر مدیریتها گفت که قراردادها دارای پشتوانه اجرایی هستند و پروژهها وابسته به مدیریت نیستند. او توضیح داد که شهرداری تهران به مدلی از مدیریت پروژه رسیده که اتکای آن به منابع دولتی حداقلی است.
وی یادآور شد که از سهم پیشپرداخت 15 درصدی پروژه 630 دستگاه واگن، هنوز 9.7 درصد پرداخت نشده اما شهرداری بدون انتظار برای تخصیص ارز، طی دو سال گذشته پرداختها را انجام داده است. او افزود که اخیراً 5.3 درصد از تعهدات دولت پرداخت شده است.
شهردار تهران همچنین تاکید کرد که سیاستهای محدودکننده جمعیت تهران کارآمد نیست و میتوان با همکاری همه دستگاهها، مسائل آب، هوا و زیرساختها را اصلاح کرد. او هدف مدیریت شهری را ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان دانست، نه خروج اجباری مردم از تهران.
انتهای پیام/


