دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1394 - 13:19

بازدید رئیس جمهوری از پروژه تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم

رئیس‌جمهوری در جریان سفر به جزیره قشم و بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا، بر اهمیت و ضرورت تأمین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تأکید کرد.
کد خبر : 10161

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، در جریان سفر به جزیره قشم و بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا، بر اهمیت و ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تاکید کرد.


در جریان این بازدید، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دست‌اندکاران این شرکت در خصوص ظرفیت تولید آب و برق در این شرکت و نیز چگونگی توزیع آن بین مردم جزیره گزارش‌هایی را ارائه کردند.


شرکت تولید همزمان آب و برق قشم ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب شیرین دارد به گونه‌ای که آب دریا را طی فرآیندی به آب شرب تبدیل می‌کند.


رئیس‌جمهوری همچنین در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر خود به قشم پرداخت.


وی شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد کشور و بررسی و تصویب برنامه‌های این مناطق در سال ۹۴ بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی در مناطق آزاد را از مهم‌ترین اهداف سفر خود به جزیره قشم عنوان کرد.


روحانی افزود: در این نشست قرار است برنامه های سال ۹۴ در مناطق آزاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و شرایط و فضای مناسب برای فعالیت و رونق اقتصادی که کشورمان گام به گام به آن نزدیک می‌شود، بررسی و نهایی شوند.


رئیس‌جمهوری بازدید از چند پروژه را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست و با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم گفت: این شرکت مرکزی است که به طور همزمان به تولید برق و آب شیرین می‌پردازد و فرآیندی که طی آن آب دریا را شیرین می‌کند قابل ملاحظه است و می‌تواند در تمام مناطق جنوبی کشور و بخش‌های کم‌آب مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.


روحانی، آب شیرین را یکی از نیازمندی های مهم مردم جزیره عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد آب شرب با قیمتی که مناسب باشد و رسمی داشته باشد، در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم را در حد توان انجام خواهد داد.


رئیس‌جمهوری تصریح کرد: فعالیت این شرکت اقدام بسیار ارزشمندی است و می توان این طرح را در سایر مناطقی که مشکل آب شیرین دارند مورد استفاده قرار داد.


بازدید از طرح توسعه بندر شهید کاوه


روحانی در ادامه سفر به جزیره قشم، در بازدید از طرح توسعه بندر شهید کاوه، از فعالیت های این بندر آگاهی یافت و بر لزوم توجه به مسائل زیست‌محیطی در جریان اجرای این پروژه تاکید کرد.


در جریان این بازدید، اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهوری و مسئولان پروژه توضیحاتی در خصوص اهداف توسعه این بندر و ظرفیت های صادراتی و وارداتی آن ارائه کردند.


پروژه توسعه بندر شهید کاوه شامل اسکله، انبارها و ساختمان ها تا حدود ۴۴ هکتار و قابل گسترش تا ۱۴۰ هکتار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته