دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1395 - 01:02

وزیر جنگ 5 میلیون دلاری داعش کشته شد

ابوعمرالشیشانی که وزارت دفاع آمریکا، وی را به عنوان وزیر جنگ داعش معرفی کرده است در نبردهای جنوب موصل کشته شد.
کد خبر : 101563

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، آژانس خبری اعماق، یکی از پایگاه‌های خبری نزدیک به داعش تایید کرد که عمر الشیشانی در الشرقاط در جنوب موصل کشته شده است.


پیشتر در ماه مارس (اسفندماه)، پنتاگون اعلام کرده بود که احتمالا شیشانی در حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی در سوریه کشته شده است.


رویترز اعلام کرده که نمی‌تواند مستقلا این خبر را تایید یا رد کند اما این مطلب را متذکر شده است که پیشتر، خبرگزاری اعماق، خبر کشته شدن شیشانی در سوریه را تکذیب کرده بود.


ارتش عراق به همراه نیروهای همراه با آن، عملیات گسترده‌ای برای بازپس گیری شهر موصل، بزرگترین شهر عراق که تحت کنترل داعش قرار دارد، آغاز کرده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند، الشرقاط در 250 کیلومتری شمال بغداد و در نزدیکی موصل را به محاصره درآورند.


شیشانی که همچنین با نام عمر چچنی نیز شناخته می‌شد از جمله مهمترین افرادی است که در میان فهرست افراد تحت تعقیب آمریکا قرار دارد. آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به بازداشت یا کشته شدن وی می‌شد، 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.


شیشانی در سال 1986 در گرجستان متولد شد و همواره به عنوان یکی از مشاوران اصلی ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش شناخته می‌شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بحران عراق داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته