دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی؛

دکتر میرزاده تاکید کرد: تراز مثبت مالی دانشگاه در سال ٩٤ /کار اقتصاد دانش بنیان باید ریسک‌پذیر باشد

دکتر حمید میرزاده در هفتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با جمع بندی موضوعات مطرح‌شده در این جلسه، گفت: به منظور تسریع در شناسایی و حل مشکلات واحدها و ارتباط مستقیم با روسای واحدها، یک دوره از جلسات شورای دانشگاه هر استان از تاریخ 5 مردادماه در سازمان مرکزی برگزار می شود.
کد خبر : 101553

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی افزود: در این جلسات روسای واحدها و مراکز هر استان برای بیان و پیگیری امور استان خود حاضر خواهند شد و پس از بحث و تبادل نظر برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری خواهد شود.


دکتر میرزاده با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری؛ باید خطر کارهای دانش بنیان را بپذیریم. از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در تمامی واحدها، با جدیت تلاش کرده و از شکست نترسند چرا که کار اقتصاد دانش بنیان باید ریسک‌پذیر باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از روسای تمام واحدهای استان خواست تا فرآیند سرعت بخشیدن به امور دانش بنیان را با جدیت در استان‌ها پیگیری کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به روسای واحدها تأکید کرد: برای اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از وابستگی دائمی به شهریه نجات پیدا کند، اقتصاد دانش بنیان را در واحدهای خود توسعه دهید.


میرزاده در ادامه با اشاره به طرح‌های اقتصاد کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح‌ها، طرح‌های مهمی هستند و در این خصوص بازار محصولات گلخانه ای نیز بسیار بااهمیت است و ما باید این بازار را پیدا کنیم.


وی با تأکید بر اینکه تنوع‌بخشی به درآمدهای هر مجموعه ای، جزء لوازم مدیریت آن مجموعه است، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید تنوع‌بخشی در درآمدها را از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان، تبدیل به احسن کردن اموال و... در دستورکار قرار دهند.


دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طبق برنامه مصوب دانشگاه؛ ما باید تا پایان برنامه 40درصد از درآمدهای خود را از محلی غیر از شهریه دانشجویان تأمین کنیم. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در این زمینه با جدیت عمل کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ساخت یک هتل برای کارکنان دانشگاه در مشهد مقدس گفت: مقرر شده با همکاری تمام واحدها و سازمان مرکزی، این هتل برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ساخته شود. در حال حاضر محاسبه و مطالعات آن در دست انجام است و مقرر شده به سه شکل اداری، تجاری و اقامتی اجرا شود.


میرزاده خطاب به روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: هیچ پرداختی در دانشگاه آزاد اسلامی نباید بدون مجوز هیات امنا انجام شود، در غیر این صورت با متخلفین برخورد قاطع صورت می‌گیرد.


وی در ادامه با اعلام اینکه هیچ منعی برای مشارکت با بخش خصوصی در مورد اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و ما تمایل داریم با فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت داشته باشیم افزود: روسای واحدهای استان برنامه های دانش بنیان را مد نظر قرار داده و از بخش خصوصی برای توسعه آن بهره بگیرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با ابراز نگرانی از مشکلات زیست محیطی کشور ازجمله باران‌های اسیدی، آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا گفت: تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی 18 طرح زیست‌محیطی اجرا شده و از این پس نیز باید بحث محیط زیست در اولویت کار واحدهای دانشگاه باشد.


وی افزود: باید پژوهش‌های زیست محیطی و اقتصاد دانش بنیان محیط زیست در اولویت برنامه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد که بدون شک آثار آن در سنوات آینده مشخص خواهد شد.


دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی بین سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید تمامی مکاتبات بین استان ها و سازمان مرکزی از طریق اتوماسیون اداری انجام شود.


وی با اعلام خبر تراز مثبت مالی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 94 تصریح کرد: خوشبختانه همانند سال 93، تراز مالی دانشگاه مثبت اعلام شده و این موضوع در شرایط اقتصادی و تحریمی ایران، کاهش جمعیت دانشجو و افزایش رقبای دانشگاه، نشان دهنده زحمات تک‌تک شما عزیزان است که قابل قدردانی است.


وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کار مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار سخت است، اما با وجود تمامی کارشکنی‌ها و حاشیه سازی‌ها بر علیه این دانشگاه، ما کار را با جدیت دنبال می‌کنیم و اگر خلوص نیت داشته باشیم، به خاطر خدمت به انقلاب، اسلام، مردم، توسعه علمی و پژوهشی کشور، خداوند نیز در این راه به ما کمک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب