دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 16:56

افتتاح دومین بازارچه خوداشتغالی کوثر در زیرگذر خیابان ولی‌عصر (عج)

دومین بازارچه خود اشتغالی کوثر، با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و نیازمندان منطقه11، از 21 الی 28 تیرماه در زیرگذر چهارراه خیابان ولی عصر(عج) برپا است.
کد خبر : 101527

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فاطمه تنهایی، مشاور امور بانوان شهرداری منطقه 11 با اعلام این خبر، گفت: در راستای توانمندسازی بانوان و محرومیت زدایی با رعایت حفظ کرامت انسانی زنان سرپرست خانوار ایجاد مراکز مهارت آموزی کوثر و راه اندازی بازارچه ثابت و فصلی خوداشتغالی در دستور کار این منطقه قرار دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس اسفندماه سال گذشته نخستین بازارچه خوداشتغالی کوثر در زیرگذر چهارراه حضرت ولی عصر(عج) برپا شد که به علت تردد بالای مسافران در این زیرگذر غرفه داران فروش خوبی داشتند که رضایت آن‌ها را نیز در بر داشت.
تنهایی با اشاره به تقاضا و استقبال بانوان سرپرست خانوار برای برپایی مجدد بازارچه در زیر گذر چهاراره حضرت ولیعصر(عج) ، تصریح کرد:
بازارچه‌های خوداشتغالی کوثر، با هدف ایجاد مکانی به منظور عرضه و فروش تولیدات مراکز مهارت آموزی کوثر، تولیدات مشاغل خانگی و نیز اشتغال زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها که از علاقه و توان لازم برای حرفه خرید و فروش برخوردار بوده و در عین حال امکان مهارت آموزی و فعالیت های کارگاهی مرتبط جهت امرار معاش را ندارند، ایجاد می‌شود.
به گفته مشاور امور بانوان شهرداری منطقه 11، ایجاد فرصت‌های اشتغال و خودکفایی مالی، حس خودباوری و خودارزشمندی، مهارت آموزی در فروش و ترغیب بانوان به فعالیت فروشندگی لوازم، ایجاد محیط کاری امن و پر آرامش و ... از جمله اهداف برپایی این بازارچه است.
این بازارچه با بیش از 57 غرفه از محصولات زنان سرپرست خانوار و نیازمندان تحت پوشش شهرداری تهرن شامل پوشاک، وسایل تزیینی، صنایع دستی و زیورآلات و بدلیجات با همکاری شرکت بهره برداری مترو تهران از 21 تیرماه به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح لغایت ۱8 عصر دایر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته