دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 15:37

بان‌کی‌مون: شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه سیاست محروم کردن فلسطینی‌ها از رشد و پیشرفت به گسترش خشونت می‌انجامد، خواهان توقف تحریک‌ها در میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شد.
کد خبر : 101473

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، پایگاه خبری الفجر گزارش کرد: بان کی مون در جلسه شورای امنیت که برای بررسی تحولات منطقه و گزارش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برگزار شد، گفت: «در سایه آتش‌بس شکننده، نوارغزه در اوضاع انسانی دشواری به سر می‌برد و بهای سنگینی را به دلیل فلج بودن روند صلح خاورمیانه متحمل شده است.»


وی همچنین از تلاش‌های فرانسه، مصر و تلاش‌های کمیته چهارجانبه برای احیای روند صلح در خاورمیانه میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها قدردانی کرد و از همه طرف‌ها در خاورمیانه خواست تا امتیازهایی برای دستیابی به راه‌ حل ارائه دهند.


وی اقدام اسرائیل در سیاست مجازات دست جمعی فلسطینی‌ها را محکوم و تاکید کرد که گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.


از سوی دیگر ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از گزارش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه انتقاد کرد و گفت که سیاست‌های رژیم اشغالگر در مقابل فلسطینی‌ها و آتش زدن خانه‌ها و یورش‌ها به مسجد الاقصی و کشتار مردم نادیده گرفته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته