دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 15:35

بازداشت وزیر امورخارجه اسبق اسرائیل در لندن

وزیر امورخارجه اسبق اسرائیل که به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم شده است، در فرودگاه لندن به‌وسیله پلیس فرودگاه توقیف، اما با وساطت وزارت امور خارجه این رژیم آزاد شد.
کد خبر : 101470

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری العالم، یائیر فاینرب، گزارشگر شبکه یک تلویزیون اسرائیل گفت: «پلیس فرودگاه لندن زیپی لیونی را به جرم ارتکاب جنایت‌های جنگی توقیف کرد و درباره این اتهام از وی بازجویی کرد.»


وی افزود: «پیشتر گمان می‌رفت موضوع اتهام مسئولان اسرائیلی به ارتکاب جنایت‌های جنگی حل و فصل شده است. اسرائیل باید به‌وسیله کانال‌های مربوط با تحت فشار قرار دادن پارلمان بریتانیا قوانینی را که منجر به بازداشت و محاکمه شدن مسئولان اسرائیلی در زمینه ارتکاب جنایات جنگی می‌شود،تغییر دهد.»


فاینرب تصریح کرد: «این رویداد مسئولان مربوط را شوکه کرد که یک مسئول اسرائیلی مثل زیپی لیونی از مصونیت قضایی برخوردار است یا نه؟ پارلمان بریتانیا باید اصلاحات بیشتری را در زمینه این قانون برای پیشگیری از تکرار آن انجام دهد.»


این حادثه نخستین حادثه از نوع خود نیست، پیشتر ایهود باراک و دیگر مسئولان اسرائیلی به محض پانهادن در خاک انگلیس به جرم ارتکاب جنایت‌های جنگی بازداشت شده بودند که با وساطت وزارت امور خارجه اسرائیل و برخورداری از مصونیت دیپلماسی آزاد شدند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته