دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 15:48

مثلث پوتین، کری و لاوروف درباره بحران سوریه و اوکراین تصمیم‌گیری می‌کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «پوتین فردا بعد از ظهر جان کری و سرگئی لاوروف را برای رایزنی در خصوص آخرین وضع در سوریه و اوکراین به حضور خواهد پذیرفت.»
کد خبر : 101469

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه بعد از ظهر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را برای رایزنی در خصوص وضع سوریه و اوکراین به حضور خواهد پذیرفت.»


پسکوف گفت: «می‌توانم بگویم که پوتین، وزیر امور خارجه آمریکا (جان) کری و وزیر امور خارجه (روسیه) سرگئی لاوروف را اواخر بعد از ظهر پنجشنبه (14 جولای) به حضور خواهد پذیرفت. مسائلی که قرار است مورد بحث قرار گیرد، به اندازه کافی قابل پیش‌بینی هستند. موضوع سوریه، اوکراین و روابط دوجانبه.»


وی افزود: «این دو دیپلمات آمریکایی و روسی گزارش مختصری از نتایج گفت‌و‌گوهایشان را به پوتین ارائه خواهند کرد.»


پسکوف پیشتر گفته بود، امکان برگزاری چنین نشستی مورد بحث قرار گرفته است.


کری روز پنجشنبه وارد مسکو می‌شود. وی قرار است با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کند. لاوروف پیشتر گفته است، طرف روس به طور ویژه قصد دارد درباره موارد نقض آتش‌بس در سوریه توسط گروه‌های مختلف تحت کنترل جبهه‌النصره که تعهد خود به رعایت آتش‌بس را اعلام کرده بودند، گفت‌وگو کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته