
ابراهیمآبادی: سواد رسانهای نباید رنگ و لعاب دولتی بگیرد
به گزارش گروه فرهنگی و به نقل از روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، حسین ابراهیم آبادی؛ استادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و عضو هیئت علمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در نشست تخصصی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با تاکید بر فلسفه ی نامگذاری همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی خاطر نشان ساخت: اگر جشنواره و همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با مشارکت سازمان های مردم نهاد و انجمن های علمی برگزار شود احتمال اینکه این همایش بتواند خروجی مناسبی هم در عرصه ی علمی و هم در عرصه ی فرهنگسازی و نهاد سازی اجتماعی داشته باشد وجود دارد اما در غیر اینصورت صرفا شاهد یک حرکت نمایشی خواهیم بود.
ابراهیم آبادی با بیان اینکه لازمه ی آموزش مهارتهای سواد رسانه ای تبیین ماهیت علمی سواد رسانه ای است گفت: پژوهشگاه ها، موسسات علمی پژوهشی و انجمن های علمی می توانند بار بزرگی در عرصه ی تبیین ماهیت علمی سواد رسانه ای و راهکارهای آموزش سواد رسانه ای به عموم جامعه بردارند.
بهاره نصیری؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی نیز در این نشست خواستار تمرکز نخبگان بر موضوع آموزش و پرورش شد و گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای همایش به نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته اختصاص یافته است جا دارد هم در عرصه ی علمی پژوهشی و هم در عرصه ترویجی کاربردی مقالاتی تدوین و اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در آموزش سواد رسانه ای و عملکرد این وزارتخانه در دهه های اخیر به طور جدی مورد نقد و بررسی واقع شود.
لازم به ذکر است همزمان با برگزاری جشنواره و همایش سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقهمندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش میتوانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه نمایند.
انتهای پیام/