دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 14:39

پاسخ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به برخی شبهات رسانه‌ای درباره ساخت مقبره شهدای گمنام

پیرو برخی شبهات رسانه‌ای در مورد ساخت المان آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، روابط عمومی این دانشگاه پاسخی به شرح زیر منتشر کرد.
کد خبر : 101424

به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یکی از اولین دانشگاه‌هایی بود که برای تدفین شهدای گمنام درخواست خود را به مراجع ذی‌ربط داده بود و امروز که شاهد این رویداد مهم در دانشگاه هستیم ثمره نامه نگاری‌های چندین ساله بوده و این مجموعه آموزشی فرهنگی بزرگ یکی از افتخارات خود را خاکسپاری این دو گوهر گرانمایه در فضای دانشگاه می‌داند.


در مورد ساخت المان و جایگاه این دو شهید گمنام بلافاصله بعد از تدفین، برخی جلسات و اقدامات قانونی صورت گرفت، بنابراین با توجه به عوض شدن طرح در چند مرحله و تصویب هیاًت رئیسه دانشگاه و مراحل قانونی آن، زمانی را طی کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود همواره یکی از واحدهای دانشگاهی پیشتاز در امور فرهنگی بوده و هست و مطمئناً این گونه امور را دغدغه اصلی خود می‌داند

در زمان ریاست جدید که چند ماهی از آن نمی‌گذرد، ایشان بلافاصله پس از انتصاب، دستور پیگیری موضوع و به ثمررساندن ساخت مقبره شهدای گمنام را به معاونت عمرانی صادر کردند که در اولین قدم فضاسازی‌های اطراف قبور مطهر آغاز شد و در مدتی کوتاه به پایان رسید.


در این راستا علاوه بر پیگیری طراحی المان و بررسی طرح‌های مختلف، مکاتبات لازم با سازمان مرکزی دانشگاه به منظور اخذ مجوز اجرا و انجام ریزمتره و برآورد هزینه و ایجاد مقدمات شروع ساخت صورت گرفت.


از آنجایی که طرح‌هایی از این دست باید به تایید بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برسد، در این رابطه جلساتی با کار‌شناسان آن بنیاد برگزار و باعث تغییراتی در معماری طرح و مصالح شد و در نتیجه افزایش هزینه را از ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال به دنبال داشت که برای این منظور نیز باید مکاتبات با مجاری قانونی صورت می‌گرفت و در نامه‌ای در تاریخ ۳۰ خرداد ۹۵ انجام شد.


در این راستا دانشگاه مترصد مشارکت و جلب کمک‌های خیّران در این خصوص بوده و هست که ان‌شاءالله این کار شایسته و خداپسندانه از سوی آناندر راستای این کار فرهنگی صورت گیرد.


نکته اینکه، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود همواره یکی از واحدهای دانشگاهی پیشتاز در امور فرهنگی بوده و هست و مطمئناً این گونه امور را دغدغه اصلی خود می‌داند، بنابراین با توصیه به رعایت اخلاق، توسط برخی رسانه‌های منتقد و البته احترام به دغدغه‌های آنها، خواهشمندیم ابتدا، جریان این گونه امور را از کانال‌های رسمی دانشگاه جویا شوند و سپس به رسانه‌ای کردن آن بپردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته