دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 14:13

تدوین قطعنامه حقوق بشری کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران

دولت کانادا همانند 13 سال گذشته، سال جاری نیز قطعنامه محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران را به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه می‌کند.
کد خبر : 101380

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه تورنتو سان چاپ کانادا نوشت: «دنیل جین، معاون سابق وزارت امور خارجه کانادا در یادداشتی خطاب به استفان دیون، وزیر امور خارجه این کشور از تلاش‌های دولت لیبرال کانادا برای تدوین قطعنامه محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران برای ارائه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاییز سال جاری میلادی خبر داد.»


دولت کانادا در 13 سال گذشته با ارائه قطعنامه‌هایی، از وضع حقوق بشر در ایران، کره‌شمالی و سوریه انتقاد کرده است.


به‌نوشته تورنتو سان، این روشی است که در 13 سال گذشته در دولت‌های محافظه‌کار و لیبرال کانادا یکسان بوده است و به نظر می‌رسد در دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز که خواهان برقراری روابط عادی با ایران است، پابرجا بماند.


سخنگوی وزیر امور خارجه کانادا گفته است لحن قطعنامه سال جاری به نحو ملموسی بازتاب آخرین وضع حقوق بشر در ایران خواهد بود.


در قطعنامه سال 2015 (1394) بهبود نسبی در وضع حقوق بشر در ایران تاکید شده، اما از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته شده بود برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران اقدامات عملی بیشتری انجام دهد.


قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با 76 رای موافق ، 35 رای مخالف و 68 رای ممتنع به تصویب سازمان ملل متحد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته