دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 14:34
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی

تعهدات برای بیماران خاص فراتر از تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تعهدات این سازمان در خصوص بیماران خاص (تالاسمی، مزمن کلیوی و سرطانی) فراتر از تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر است.
کد خبر : 101312

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی،‌ محمدعلی همتی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک را برای بیماران خاص اجرا کرده است و طرح نسخه الکترونیک به صورت پایلوت در استان یزد ویژه بیماران خاص آغاز شده است، این طرح در این استان از بیماران سرطانی شروع شده و به تدریج دیگر بیماران را نیز شامل می‌‌شود.


همتی با اشاره به ٥٢ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور گفت: بیش از ٤١ میلیون نفر در کشور در مراجعه به مراکز درمانی ملکی سازمان خدمات رایگان دریافت می‌کنند و در مراکز طرف قرارداد دولتی و دانشگاهی نیز با پرداخت فرانشیز در شهرها ٦ درصد و در روستاها ٣ درصد هزینه‌ها از خدمات مورد نیاز برخوردار می‌شوند.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان بزرگترین خریدار درمان در کشور است و ٤٥ هزار پزشک و مرکز درمانی در سراسر کشور طرف قرارداد با این سازمان هستند.


وی افزود: این شرایط پرداخت در مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد برای بیماران خاص نیز مانند تمامی بیمه شدگان این سازمان برقرار است.


همتی گفت: برخی هزینه‌های بیماران خاص صددرصد توسط این سازمان تامین می‌شود.


همتی در خصوص بستری بیماران خاص در بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد نیز گفت: این دسته از بیماران می‌توانند با ارائه مدارک پزشکی به اسناد پزشکی این سازمان، بر اساس تعرفه دولتی، هزینه درمان را دریافت کنند.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: جایگزینی دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی با کارت هوشمند در مرحله اول در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی آغاز می شود و امیدواریم در آینده نزدیک ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان در مراکز درمانی ملکی بدون دفترچه درمانی امکان پذیر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته