دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 09:52

اعتراض فعالان سیاسی بروجرد به انتصاب پیاپی فرمانداران غیربومی

جمعی از فعالان سیاسی بروجرد نسبت به تصمیم استاندار لرستان در انتصاب یک فرماندار غیربومی برای این شهرستان ابراز نگرانی کردند.
کد خبر : 101289

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، این فعالان سیاسی در متنی که در یکی از سایت‌های محلی منتشر شده، نوشته‌اند:


«ظاهرا زمان بازنشستگی مسلم پورقاسمیان؛ فرماندار بروجرد فرا رسیده است و وی به زودی از صندلی نماینده عالی دولت در شهرستان بروجرد خداحافظی خواهد کرد. درباره‌ عملکرد پورقاسمیان در دوره مسئولیت وی گفتنی‌ها بسیار است اما آنچه اکنون اهمیت بیشتری دارد موضوع جانشینی فرماندار بروجرد است.


بنابر شنیده‌های موثق استاندار لرستان قرار است علی کوران‌فر را به عنوان فرماندار بروجرد به وزارت کشور معرفی کند.


کورانی‌فر اهل کوهدشت و از حلقه دوستان هوشنگ بازوند در استانداری مرکزی است. وی پیش از این معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان را بر عهده داشت که برای شرکت در انتخابات مجلس دهم استعفاء داد، اگرچه صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز نشد.


چند تذکر به استاندار لرستان


شهرستان بروجرد دارای افراد توانمند و کارایی است که سال‌هاست سهمی در مدیریت استان ندارند و البته یکی از علل عقب‌ماندگی استان لرستان نیز کنار گذاشتن عمدی نیروهای توانمند بروجردی از مدیریت استان لرستان است. نگاه قومیتی در استان نه تنها شهرستان بروجرد را زمین‌گیر کرده است که وضعیت اسفناک استان لرستان نیز ثمره این نگاه تنگ نظرانه و قومیتی است. کافی است به سهم شهرستان بروجرد و دیگر شهرهای استان در مدیریت استان لرستان نگاهی انداخت. بروجرد با وجود داشتن نیروهای کارآمد و توانمند فراوان، کمترین سهم را در مدیریت استان دارد.


بروجرد حیات خلوت استاندار لرستان نیست که دوستان خود در استانداری مرکزی را به نوبت به بروجرد روانه کند.(دو فرماندار زمان استانداری بازوند در بروجرد و اکنون علی کورانی فر شاهد مدعاست)


شهرستان بروجرد با توجه به موقعیت خاص خود نیازمند فرمانداری شجاع، پیگیر، باانگیزه، مسلط و آشنا به شرایط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی شهرستان است. فرمانداری که اجازه مداخله افراد غیرمسئول را در مدیریت شهر ندهد و به معنای واقعی نماینده عالی دولت و فرماندار باشد و نه فرمانبردار افراد غیرمسئول.


فرماندار بروجرد باید بومی و اهل بروجرد و معتقد به شعارها و برنامه های دولت و رئیس‌جمهور محترم باشد تا مردم بروجرد تغییر دولت ها را در شهرشان احساس کنند متاسفانه سال هاست با تغییر دولت ها هیچ گونه تغییری در رویکرد مسئولان شهر بروجرد بوجود نمی آید و انگار دولت ها حاکمیتی در این شهر ندارند.


انتخاب یک فرماندار غیر بومی و ناهماهنگ با برنامه های دولت بازتاب بسیار بدی در بین مردم بروجرد خواهد گذاشت که مسئولیت مستقیم این بدبینی و یاس بر عهده استاندار لرستان خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته