دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 09:53

کدخدایی: تدوین نظام جامع انتخابات موجب رفع بسیاری از مشکلات حاکم بر انتخابات می‌شود

نامزد حقوق‌دان شورای نگهبان گفت:‌ شورای نگهبان به همراه مجلس شورای اسلامی در جهت صیانت حقوق مردم، قانون اساسی و حاکمیت قدم برمی‌دارد و این امر نیازمند همکاری میان مجلس و شورای نگهبان است.
کد خبر : 101284

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عباسعلی کدخدایی که توسط رئیس قوه قضاییه به عنوان کاندیدای حقوق‌دان شورای نگهبان به مجلس معرفی شده است، اظهار کرد: چه در بعد نظارت تقنینی و چه نظارت بر انتخابات مشکلاتی وجود دارد که نیازمند آن هستیم از طریق تعامل موثر مجلس و شورای نگهبان مسائل را حل کنیم.


وی افزود: برخی از آنها در کوتاه‌ترین مدت قابل حل است، تعامل کمیسیون‌های تخصصی مجلس و رابطه مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات شورای نگهبان می‌تواند این رابطه را ارتقا دهد.


این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه قوانین جاری قوانین حداقلی است و تا نظام جامع انتخابات بر مبنای شرایط روز تدوین نشود این وضع ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: باید هر چه سریعتر این قانون تدوین شود تا بخش زیادی از مشکلات انتخابات رفع شود.


وی با توجه به تدوین سیاست انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام و به دستور مقام معظم رهبری گفت: مجلس به دلیل انتخاب مستقیم مردم و اختیاراتی که بر عهده دارد جایگاه راهبردی در نظام به خود اختصاص داده است و امام و رهبری بر اهمیت جایگاه مجلس همواره تاکید کرده‌اند. مجلس همواره پشتیبان نظام و مردم بوده است.


کدخدایی با بیان اینکه تدوین نظام جامع انتخابات موجب رفع بسیاری از مشکلات حاکم بر انتخابات می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر به عنوان عضو حقوق‌دان شورای نگهبان انتخاب شوم با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس قانون انتخابات را اصلاح می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته