دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 11:20

نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد خواستار نابودی حزب‌الله در جنوب لبنان شد

نماینده اسرائیل با ارائه گزارشی تفصیلی درباره فعالیت حزب‌الله در جنوب لبنان که به ادعای وی مستند است، از شورای امنیت درخواست کرد در راستای تلاش برای نابودی حزب‌الله در جنوب لبنان تلاش کند.
کد خبر : 101262

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، دنی دانون از شورای امنیت خواست در راستای از بین بردن حزب‌الله در جنوب لبنان اقدام کند.


طبق گزارش پایگاه خبری النشره، دانون در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد تصاویری پیوست کرده بود که به گفته وی با پهپادهای اسرائیلی از شهر شقرا، واقع در جنوب لبنان گرفته شده است.


دانون مدعی شد: «این شهر به انبار اسلحه حزب‌الله تبدیل شده است و حزب‌الله این سلاح‌ها را در کنار مدارس و دیگر موسسات عمومی نگهداری می‌کند که خطری برای غیرنظامیان محسوب می‌شود.»


نماینده اسرائیل سپس آمارهایی را به شورای امنیت ارائه داد و ادعا کرد: «آنگونه که به نظر می‌رسد حزب‌الله موشک‌های بیشتری زیر زمین در اختیار دارد، در سال 2006 (1385) که بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت جنگ میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله متوقف شد حزب‌الله 7هزار موشک داشت اما امروز این تعداد به 120 هزار موشک رسیده است که می‌تواند مناطق مسکونی اسرائیلی را هدف قرار دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته