دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1394 - 23:54

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با مرکل: نوبت انعطاف طرف مقابل است/ لغو تحریم‌ها نکته اساسی توافق است

رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت‌وگو کرد و در این مکالمه تلفنی، آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و همکاری‌های دوکشور مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر : 10124

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این گفت‌وگو با تبیین مواضع کشورمان درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهارداشت: به روزهای حساسی رسیده‌ایم. ایران انعطاف لازم را در مذاکرات به عمل آورده و اکنون نوبت طرف مقابل است که قدم‌های نهایی را بردارد.


رئیس جمهوری کشورمان افزود: برداشته شدن تحریم‌ها نکته اساسی این توافق خواهد بود؛ چراکه هدف اساسی از این توافق ایجاد اعتماد بین دو طرف است.


دکتر روحانی ادامه داد: ما همواره در پی توافق برد- برد بوده‌ایم و این به نفع همه خواهد بود.


رئیس جمهوری درخصوص روابط دو کشور نیز با تأکید بر روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان و این ضرورت که کاهش همکاری‌ها در سال‌های اخیر در روابط می‌بایست جبران شود، اظهار امیدواری نمود که در شرایط جدید شاهد تحرک مناسب برای همکاری و ارتقای روابط باشیم.


صدراعظم آلمان نیز با تسلیت درگذشت والده گرامی رئیس جمهوری کشورمان و ضمن اشاره به علاقه‌مندی کشورش به توسعه روابط فیمابین و تأیید ضرورت این امر، به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و با اظهار خرسندی از روند مذاکرات و تکامل آن گفت: آلمان پشتیبانی سازنده از این مذاکرات خواهد کرد؛ زیرا از بین رفتن تردید نسبت به برنامه هسته‌ای ایران به نفع همه خواهد بود.


آنگلا مرکل با تأیید نظرات رئیس جمهوری کشورمان درخصوص تحریم‌ها افزود: ما هم معتقدیم که باید تحریم برداشته شود. ما علاقه‌مندیم در آغاز سال نو ایرانی، شاهد توافق جامع باشیم و اطمینان می‌دهم که آلمان هم تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.


در این مکالمه تلفنی که پس از بازگشت صدراعظم آلمان از فرانسه در پی حادثه سقوط هواپیمای آلمانی صورت گرفته بود، دکتر روحانی مجددا این حادثه را به وی و ملت آلمان تسلیت گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته